AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
38.465

"Roliga" upplevelser inne på AB svensk bilprovning? skriv här

Sida 6 av 7
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
strongman.
att du accepterar att han bankar på plåten. helt otroligt!
Accepterar o accepterar, jag löser hellre såna saker med våld. Och dra in polisen för det blir svårt att bevisa då bilen är från 1992. Finns endel gamla repor och bucklor på den.

Jag orkar bara inte, bilen är värd runt 2000kr, kanske 500-1000kr nu efter alla 2:or.
Verdi
Nu har vi ju bara lyssnat på ena parten. Skulle gärna höra besiktningsmannens version också.

Strongman verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan om han är allvarlig med den där våldsprylen. Man blev ju inte direkt rädd av hans profilbild heller. Ser ju ut som en liten kyckling. ;-)
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Verdi:Du verkar själv vara jättesmart, som påstår att Strongman är dum i bollen och ser ut som en kyckling, bara för att han berättar hur otrevlig bes. gubben var.
Det är väl det tråden handlar om, upplevelser från bilprovningen och inte hur folk ser ut.

Du hade säkert varit jätte lugn om en bes.man hade börjat hamra på din 320.
Verdi
Det var ju inte direkt för att han berättade om besiktningsmannen utan för att han, enligt egen utsago, knuffade till honom och ville slå till honom och hävdar att han helst löser konflikter med våld.

Antingen är han en idiot eller så försöker han spela tuff här. Man slår inte till någon för att han gjort en liten buckla på bilen (det var ju inte ens meningen). Så är det bara. Har man så dålig impulskontroll går det åt helvete förr eller senare.

Kommentaren om hans oskyldiga utseende var mer skämtsam eftersom han inte såg ut som en slagskämpe direkt. :-)
malem jag har också fått en två på svårläslig nummerplåt. Jag hade beställt nya skyltar men han inte få dom till besiktningen, så jag chansade men tyvärr ombesiktning..
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
hehe, kycklingkommentaren tyckte jag var rolig iallafall.
Jag har iaf lagt upp en profilbild :)
Jag står för mina åsikter, förstör någon min bil så lär jag dem hellre dem livets hårda läxa, än att anmäla till polisen.

Men men, klart jag knuffar till honom och säger "hörru" när han kläcker en sån dum kommentar? Jag kokade av ren ilska och gick ut från byggnaden resten utav besiktningen, bara det torde väl tyda på att jag kan hantera mina impulser. Sen kan du väl gå in på vilket bygge som helst här i Sverige och fråga vad dem skulle göra ifall någon repade och bucklade till den personens bil.

Men nog om det, vill ni ha namn etc får ni skicka Powermail så slipper jag hänga ut folk här.

PS. Verdi, jag är f.d NM i Styrkelyft
Verdi
Ja du strongis. Tror inte många verkligen skulle slå till någon för en liten skada på en bil. De kanske säger att de skulle göra det om man frågar men om de verkligen går från ord till handling är en annan sak. Hoppas jag.

Jag tror det särskilt gäller "machokillar" i typ hockeylag och på byggen. Jag har jävligt svårt för den attityden personligen. Kan bara konstatera att "tomma tunnor skramlar mest". Det är de kaxiga typerna som är vekast när det verkligen gäller.
Häromdagen var den en bilförare som fick en missnöjd gest från en fotgängare på ett övergångsställe vid Slussen i Sthlm som ansåg bilförarens beteende vara lite dåligt

Resultatet var att bilföraren stormade ur och stack en kniv i ryggen på fotgängaren som skadades mycket allvarligt

Så det finns en och annan idiot som kan göra vad som helst för minsta lilla
Verdi
Precis. "Road rage" kallas det där. :)

En gamma kollega pekade finger åt bilen framför en gång. Vid nästa rödljus hoppar gubben ur bilen och går bak mot Johan. Han skiter nästan på sig och låser dörrarna illa kvickt... Så kan det gå. Hehe...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Sen kan du väl gå in på vilket bygge som helst här i Sverige och fråga vad dem skulle göra ifall någon repade och bucklade till den personens bil."

På en skrotbil med 13 st 2:or????

Japp även på din definition utav "skrotbil" Vi vanliga dödliga har inte råd med flashiga BMW:s, utan får nöja oss med bilar under 10.000kr, eller ta lån för att köpa Volvo Kombi.
Verdi: Det du skriver har jag gjort flera ggr. Jag hatar när folk pekar finger i trafiken och sedan vågar dem inte göra ett skit. Det är som att sitta bakom en dataskärm och va kaxig. Sen när de väl kommer till kritan låser dem alla dörrar.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att du kör så att folk pekar finger åt dig är inget jag skulle nämna på ett forum.

-------
//Lövet
Andreas: Det är inte så att de händer varje dag. Jag kör ca 4000 mil per år så självklart händer de kanske 5-6 ggr per år. Tror inte jag är ensam om det.
Sen tar jag bara åt mig när jag vet att jag inte gjort fel. Alla gör fel i trafiken någon gång ibland. Man pekar inte finger för det.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ett annorlunda polisiärt arbete a la kopps: Länk
Haha snacka om pinsamt :)
Visa användare
ProPro-medlem
125
jonar-anders
E61 525i Touring 2004
* Opel Rekord 1900 årsmodell 1970
Beskitningsmannen vred av tändningsnyckeln (med en del kvar i tändlåset), så det var bara att rulla ut bilen baklänges samma väg den rullade in.

* Ford Sierra 1986
Beskitningsmannen förundras över att bromsskivorna (fram) inte är skeva. Eftersom han var mek på Ford när Sierra introducerades så var han tvungen att bearbeta det för mig. Eftersom Sierra saknar "flänsar" som skyddar bromsskivorna från stänk så slog de sig ofta vid hård inbromsning i regn. Ford bytte bromsskivor på garanti på Sierra under en period, så vi snackar vi pallvis med bromsskivor i verkstaden. När Europachefen besökte verkstaden frågade mekarna varför man inte åtgärdade problemet med en permanent lösning. Svaret blev att det var ett problem isolerat till lilla Svenska marknaden. Mekarna tyckte det lät konstigt med tanke på att samma problem borde yttra sig i Tyskland, men då svarade chefen att tyskaran inte kör Ford. ;)

--- E34 Touring, mycket bil för pengarna ---
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Verdi, Strongman mfl. För helvete, skärp er! Håll er till tråden istället för att fjanta runt som några pubertala högstadiekillar, "jag kan slå folk på käften" "Han är dum i huvudet". Vilken nivå... Jag har alltid tyckt att AP är ett av de mest informativa forumen på nätet där man kan utbyta information och idéer på ett bra sätt men att läsa era inlägg gör ju att man börjar undra...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.