|
|
|
|---|---|
|
Hej! har aldrig ägt en z3, så jag kan inget om den. Tänkte importera en z3, något man bör tänka på vid motorval? årsmodel? kända fel ? tacksam för svar. Danne | |
|
Varför import finanskrisen verkar ha medfört rejält sänkta bilpriser vänta en månad så kommer det att finnas massor av fina ex här hemma Lycka till |
|
|
tänkte när jag ändå ska på semester så kan man slå till.. |
|
|
Hej, jag velade länge mellan en 4-cylindrig 1.9-liters och en 6-cylindrig 2.8. Det blev till slut en Z3 2.8 cab -97 och jag kan försäkra dig att körglädjen är oerhört mycket större med en 6:a under huven. Jag har många gånger tackat mig själv för detta val! Lycka till! |
|
| Visst, utbudet är betydligt bättre men ekonomisk är det knappast försvarbart att importera nu. | |
|
tvesovla: hur menar du?` ozzi : vilken motor de sitter i kvittar, tänkte om det är några svagheter man ska tänka på med dom olika motor alternativen. men klart, större motor mera skojj =) |
|
| Jo, växeldiffen är knappast till din fördel när du ska importera i rådande tider. Svag krona = högre pris vid import =) | |
|
Köp här hemma, tyskarna kommer hit och handlar eftersom de är billigare i Sverige idag. Glöm att motorn kvittar, det är det viktigaste på bilen, har även jag tackat mig själv många gånger att visheten vann över snålheten, utan 2,8 liters sexans härliga muller och kraft hade jag inte haft bilen kvar. |
|
| En rejäl motor i Z3 gör hela skillnaden, minst 2.8 är att rekommendera !!! | |
trampbilen |
Hej, håller med en 6:a ska det vara men det finns 2,0 och 2,2 också med 150 respektive 170 hästar och jag har själv 2,2 och det är lagom drag i den. /Jonas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.