AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.439

m3 csl loaded kraschad :(

Sida 2 av 4
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Såg på videon imorse och bilen såg ut att gå ut fint från kurvan, sedan så bara tappade bilen fäste och for rakt in bland däcken.
Kan inte ngt stag eller vad som helst gått sönder?

Tycker det såg konstigt ut.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tyckte inte det såg nåt konstigt ut.
Han börjar ladda lite för tidigt ut ur kurvan och bilen smyger ut i sladd.
Sen kan det nog vara som han själv är inne på att han snabbt slår av gasen när det släpper. Men det är nog så man gör instinktivt om man inte är riktigt rutinerad.

Men jag tyckte det såg ut som att han inte lät bilen flyta ut ordentligt i utgången .
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Mkt möjligt att det var så Björn.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Big Tom RS4 skriver: "Är nog svårt att göra en metallbit starkare om du böjer den fram och tillbaka... "

Nja, säg inte det, brukar kallas deformationshärdning. =)

Mvh Johan
hoppas dom får bilen i bra skit igen i alla fall.. det var riktigt snygg färg i alla fall
Länk

/Udo Dirkelsniff
Enligt nyheterna på RixFM nyss så är bilen redan reparerad för 300000:-!
Undrar allt hur mycket sanning det finns i det uttalandet.

///Micke
Min cabrio Länk
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
finns på aftonbladet.se !
menade förstås "skick" och inte "skit" :P måste ha varit trött när jag skrev :P
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Klantigt !
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Klippet har funnits ett tag på reklam för Motorjournalen så "krachen" är inget nytt. Bilen är upplagad och kanalen/producenterna betalade naturligtvis för kalaset. Finns att läsa på rejsa och garaget i respektive projekttråd. Mycket tråkigt och klantigt men händelsen spelar egentligen ingen roll om man ser till värdet på bilen. Skillnaden på Loaded och en riktig banbil är väl skyltarna skulle jag tippa.

Mvh Markuz
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Undrar om ägaren samtycker att det inte "spelar så stor roll med tanke på värdet" ? Han hade ju bara skruvat på bilen i 5 år.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Förvisso, jag talar ju rent ekonomiskt. Hur ofta har inte en riktig banracer vart av banan och köparna betalar lika glatt. Pratar naturligtvis eftertraktade/dyra bilar. Sedan kan man ju diskutera "skruva", bilen är ingen klassiker som renoverats till nyskick direkt. Allt är "bolt on" på den bilen. Men jag säger inte emot dig, tror de flesta hade reagerat likadant.

Mvh Markuz
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Okej, han har "jobbat" med bilen i 5 år. :)

Han har nog lagt lite själ i bilen, var främst det jag tänkte på.
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Absolut, förjävligt helt enkelt. Tusentals mil på bana utan några större insidenter och så händer detta. Det är bara ta nya tag och önska Loaded teamet lycka till i framtiden.

Mvh Markuz
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Stackars Anders F. och stackars Kenneth T.

Tycker inte synd om någon i det här fallet, dels drabbar det ingen fattig och det var dessutom självförvållat. Alla banbilar krockar förr eller senare om dom används det får man alltid räkna med, dessutom är det ett plus att bilen nu är så mycket snyggare i grönt.
har någon viktuppgifter på bilen?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Förstår inte riktigt alla reaktioner på denna händelse.

Vad är det som är det klantiga med just denna avåkning?

Ska en sån bil testas på bana är det väl klart att den ska pressas lite?
Självklart ska man inte köra över sin förmåga men det är ju lättare sagt än gjort. Bilen hade säkert ingett stort förtroende och föraren hade nog inte alls räknat med att det skulle släppa på det sättet.

Tiff på Top Gear åker ju också av emellan åt, är han också klantig då?

Tycker heller inte att det är nåt konstigt att Frasse lånar ut bilen till MJ. Klart det är viktigt att bilen syns och blir känd då det handlar om att skaffa sponsorer.

Jag tror faktiskt inte att "incident" har några stora förlorare, förutom FB då som står för halva kostnaden. Bilen är nu mer känd än någonsin. Den byggs nu upp och blir ännu läckrare än innan, utan att det kostar ägaren något (?). Motorjournalen har fått massor av publicitet och som jag fattat det kommer det bli en mkt inressant reportageserie om hur bilen återställs.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

BjörnB.

Bingo...

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.