AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
558

bmw 320i -94... vägrar att starta!..hmm?

sa
3
sanyi
320i -94
Tjaba! tänkte att någon kanske kunde hjälpa mig en skvätt me min rishög =)

Har som sagt en bmw 320i från 94.. de hela började me att den vägrade starta.. å ja körde me startmotorn å den tuggade som bara den å ville knuffa igång åbäket, men de tog typ 5-10 minuters tuggande, å så skuttade igång. å sen körde jag ca 50 meter, å skulle vända, å puff, den dog igen! samma sak.. tugga me startmotorn till batteriet nästan va dött, å den gick igång igen. å jag lyckades parkera.. wiie

å sen efter att bilen stått nån månad, så körde jag lite smått igen. inga som helst problem å starta. men efter ett tag så blev de trögare å trögare. å sen så märkte jag att när ja stannade vid rödlyse, så gick den helt mongo på tomgången, ganska höga oregelbundna varv, å så stampar ja till lite snabbt på gasen, å varvtalet åker ner på rätt nivå igen. skummt?
sen parkade jag bilen.. å ca 1-2 dagar efter så minns jag att de lät nått vinande ljud ur någon av bilarna brevid min, fast jag är rätt säker på att de va min kärra som lät nu när jag tänker efter, samt något som läckte...
å jag ignorerade, för när ja gick förbi den dagen efter så va den tyst som en mus.. månaderna passerar, å där är jag nu.. försökte starta bilen igår, å den bara tvääärvägrar! startmotorn tuggar å tuggar å tuggar, men motorn vägrar gå igång, starthjälp från annan bil går inte heller, fyllt på me 5 liter V-power, inget funkar...... snälla hjälp en tafatt liten gosse! =)
bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
Hej, jag tror det är bränsle pump som inte fungerar. kolla säkring på pumpen first.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.