|
|
|
|---|---|
|
tjena alla!! nu har jag läst och letat som en tok men jag blir inte helt klok!!! jag har en e30 325 90a som jag tänkte sug trimma lite... jag tänkte pula ner en lmm från 535 e28 och lite större spridare till att börja med men det jag undrar e ifall det det ger något utan mappning eller om det överhuvudtaget funkar på en annars org motor??? om det nu funkar så undrar jag oxo vad jag ska ha för spridarstorlek?? givetvis ska andra prylar ner i motorn men jag tänkte börja så här.. tack på förhand mvh cribba | |
|
Grejen med att byta både luftmängdsmätare och spridare samtidigt är att man slipper mappa om bilen. OM, man nu tar rätt spridare d.v.s. Byter du till 535ans lmm så är den x antal procent större, areamässigt på in och utloppet. Säg att den är 20% större areamässigt, då ska du alltså stoppa i spridare som flödar 20& mer än original spridarna, då behåller man blandningsförhållandet. 535ans spridare flödar runt 190cc har ja för mig. Går lika bra att använda spridare från en 525 24V, dom ligger runt den storleken också. Tror inte det är exakt jättenoga att man hamnar på exakt rätt flödesmängd, men ju närmre man hamnar, desto bättre är det för motorn, så den får rätt blandning igen. Det finns säkert någon på forumet som vet exakt. Motorer e precis som groggar En sexa e bättre än en fyra |
|
|
toppen tack för det svaret!! nu är det bara att botanisera lite i spridarvärlden ra!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.