AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.214

Bmw 525 M-sport på blocket Köpvärd?

Capo
Hej.

Jag har hittat en 525 -03 med M-paket på blocket som jag funderar lite på att eventuellt köpa.
Bilen har gått nästan 25.000mil, välvservad. Vad är rätt pris för denna? Är den köpvärd?

Länk
Visst att bilen är en 03:a men 25" mil är högt och svårsålt. Hur länge har du tänkt att ha bilen?
Skulle inte ge mer än 65" även om bilen är fin och välskött.
Capo
Ja, jag hade nog planerat att behålla bilen, om man ska vara realistisk så får man nog "gifta" sig med en bil på dem milen. Men det är min drömbil så....
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Tycker nog du bör pruta. Jag gav 85000 för min sena -02 av samma modell när den hade rullat 15500!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Skicket säger mer än antalet km på mätaren enligt mig. Iaf om du har tänkt dig att behålla bilen ett par år. Marknaden värderar ju långmilare lägre (naturligtvis), så hittar du en e39 med 20k+ mil i fint skick/välservad som du vill ha, se till att pruta rejält så kan du göra en vettig affär.

Personligen tycker jag priset ska ner på den, 80' är för mycket.
fredde 7
Tycker du ska hitta en 530 istället. 525:an upplever jag som slö rakt igenom,jämför gärna med en 530 som istället känns väldigt vridstark med lite extra knuff på toppen.
Li
138
Lill-Myran
Volvo V60 D4 (VEA) Summum -14
Som en liten jämförelse kan jag säga att jag gav 72 tkr för en 530 limo 2001. Visserligen en liten rostblämma på bakluckan och utan sommardäck, men fullstämplad servicebok, nyskattad, nyservad och besiktigad med drygt 16 000 mil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.