|
|
|
|---|---|
|
Ja måste jag verkligen ner med båda avgas systemena och ner med värme plåten? Va nämligen och besikta idag. det och ingen fjädringsväg fram. | |
|
Eh näe , det låter inte som ett normalt tillvägagångsätt - varför tror du att du måste ta ner avgassystemet för att spänna handbromsen ? låter jättekonstigt. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
ja sitter det inte en förgrening där som man kan spänna? för jag har nämligen spänt den vid hjulet men det vart inte tillräckligt bra. |
|
|
På sin höjd brukar man behöva spänna framme vid handbromsen , men jag har aldrig någonsin på någon 7-serie varit med om att det inte räcker med att byta handbromsbackar. Jag tror jag har bytt handbromsbackar på E32/E38 minst 10 gånger , eftersom de inte kostar nått brukar det vara lika bra att byta när man endå tar ner bromsskiva och allt även om de bara ser lite halvskruttiga ut. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
| Handbroms backarna är som nya då jag redan har vare isär med det innan besiktnigen och spänt upp allt. tyvärr men får la göra ett försök till | |
|
det låter som att något är fel. Om man spänner upp handbromsbackarna kan man spänna upp de så pass att bromsskivan inte ens går att få på , och så mycket kan du inte ha spänt upp dem ? Kolla så att vajern rör sig där bak när någon annan använder handbromsfunktionen där framme , kan ju vara ett vajjerbrott. (ovanligt) "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Ja visst kan man spänna den så mycket. men då fastnar den när man snurrar hjulet bakåt och låser sig och så går det inte att ha det. nej det är inget vajer brott.. |
|
|
Då kanske det skulle hjälpa att släppa handbromsen lite på andra sidan? Annars så kan man väl få igenom en ny vajer utan att ta ner allt? Mvh |
|
| Det sitter någon form av vagga mitt inunder där båda vajrarna går ihop till 1 antar att det är där det kärvar. | |
|
Hupp ?? en vagga mitt under .. vart sitter den lite mer exakt ?? .. följde allt som var synligt av vajern å hittade inte den eftersökta vaggan med sjustermöjligheter som brukar finnas.. Ser ut som wadel har hittat en spännare fram vid pedal .. den har jag åxå missat .. finns det en där upp under instrumentpanelen ?? Kanske ska beställa nya brillor .. eller äntligen skaffa nya lyftmuttrar till pelarliften (ravaglioli kp/123)å på med bättre ljus NÅGON SOM HAR BRA TIPS NÅGON SOM KAN TILLVERKA LYFTMUTTRAR ?? - jag kan montera av å skicka en hel .. egentligen bara en som är gängknas.. (trapetsgängor på denna model) |
|
|
Den sitter mitt under hela härliga värme plåten där satt den på min iaf. så om man ska komma åt så ner mer avgas system och allt.. Men min gick att se om man lyste in åvanför värme plåten och nästan styrde upp huvudet genom golvet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.