|
|
|
|---|---|
|
vet inte om detta borde ligga inom styling jag behöver i alla fall göra en hjulinställning bak på min 325:a e30 men ingen vill göra det då det inte finns mkt att justera på. iaf enligt euromaster. så vad gör man för att räta upp en hjulvinkel som knäar? blev troligtvis efter sänkning. någon som har något tips? MVH Victor kh.hc | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej det stämmer. De har snett bakåtriktade bärarmar som är icke-justerbara (precis som på E34) så Euromaster är helt rätt i sin bedömning. Knäar? Menar du att du har för mycket negativ camber på bakhjulen? Oftast det som händer när man sänker dessa bakvagnskonstruktioner. När man har negativ camber lutar hjulen inåt mot bilen (om man tittar bakifrån eller framifrån på bilen). För att illustrera detta kan du se nedan på en Volvo C30 med en riktigt manlig negativ camber bak (inte min bild - tror en Johan Samson tagit den). Länk Finns olika lösningar men Millway har en fin lösning där du får justerbar camber och toe för bakvagnen. Du får justerplattor, excentriska skruvar+brickor och muttrar fast du får svetsa på dt själv på bakvagnsbalken. Länk |
|
Är det cambern du menar så finns där inte så mycket att göra åt på orginalupphängningen. Det ger ju bättre grepp om du kommer aggresivt in i kurvorna, dock snedslitning om du inte rattar så mycket eller om det blir många långturer på motorvägen. Alternativen är: 1. Höja tillbaka bakvagnen. 2. Köpa Millway's justeringskit, montera och justera hur du vill =) : Länk |
|
|
BMW- slangen, du var snabbare än mig ja.. =) |
|
|
okey, japp det stämmer så som på c30n fast inte så extremt. ska beställa millways plattor och svetsa loss, borde göra susen. tack för tips kh.hc |
|
|
De finns på annons här i Powerbörsen, skönt när man kan få tag på saker billigare: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.