|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har planer på att köpa diagnosprylar till min e39'a. Vad jag har läst på nätet är att det inte finns något obd2 uttag i bilen men att man ska kunna använda en adapterkabel (bmw 20pin -------obd2 hona). om detta stämmer så borde jag kunna använda dom här prylarna eller? Länk Länk | |
| Kolla efter om du har OBDII uttag först! Det sitter i en lucka undertill i panelen mellan pedalerna och ratten. | |
|
ok ska kolla det först |
|
|
nej jag hittade inget obd2 uttag, jag tror det kom först -98 på e39. men det ska väll fungera med den kabeln jag länkade till? |
|
|
Jag har köpt en sådan från TEKNIKPROFFSET www.Teknikproffset.se och den funkar mycket bra till många bilar, bland annat BMW. Man kan göra det mesta, läsa alla felkoder, nolla alla felkoder, släcka lampor o s v. Använde mig av Scantool (program) för de ingrepp jag gjort. Något som är värt att testa, dessutom kostar den bara 599 kr, och frakten är fri. Billigare än så blir det nog inte, då det billigaste jag hittat innan var runt 800 kr på någon annan internetbutik! Varma rekommendationer för Teknikproffset's ELM327 interface. ! // z1rr3 |
|
|
Nu har jag provat med alla gratis program som finns till den här elm327 men jag får inte ut någon data alls ur bilen. Datorn får kontakt med elm'n men inte mer än så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.