AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
888

El problem ? Ljud och elratt

bs
36
bson
X5 3.0D - 05
Hej !
Jag har lite problem med min nyinköpta 535iA -99:a.
Det började med att jag inte fick ljud från CD, Radio eller Nav. CD växlaren hade på ngt sätt hängt sig - visade bara 3-03 (skiva 3 låt 3 som var den jag spelade innan...) trots att jag försökte byta till radio. Sedan jag tagit i och ur magasinet i växlaren några ggr och bara kört med fina orginal skivor i fack tre, kollat säkringar i hanskfack och baklucka tog jag det mogna beslutet att "boota" bilen. Jag tog bort minuskabeln från batteriet i bakluckan. Efter det fungerade allt igen. När jag en stund senare kom tillbaka till bilen hade jag inget ljud igen. När jag startade bilen visade nav skärmen hur de olika systemen "bootade" men DSP var fortfarande "grått".
Till saken hör också att elratten inte rör sig ner till mitt mem läge när jag startar ibland. Jag gissar att detta kan bero på dåligt batteri, men borde inte allt starta upp när jag väl har igång bilen !?

Någon som upplevt ngt liknande eller har tips på vad jag borde göra ? Byta / Ladda batteri !?

En annan fråga är vad gör bilen när man tagiit bort batteriet en kortare tid ? Jag märkte att jag fick ställa om språket i naven från tyska igen men resten av bilen, motor och låda ...

/Bson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.