|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett riktigt svårt problem med min 535ia-97:a.Kupévärmen har fått fnatt!På högsta temp-läget är den bara svagt varm,på ca:22 grader ngt.ljummen men kallnar efter ett tag-då får jag varva upp och då återkommer värmen för att efter ett tag kallna igen.På lägsta temp(16grader)blir kupén gödhet.Kylaren,exp.kärl är bytt(2år)vattenpump(1 år)elstyrda magnetventiler för vattentemp är bytt,termostat-ny,temp-sensorer i kupén(tror det var 3st.) är helt nya.Bilen står på verkstad hos en aukt.BMW-återförsäljare och de i sin tur har varit i kontakt med BMW-support/tekniker/centralt.De har kört fast.Det sista jag fick höra är att en f.d. verkare(nu pensionär)mekar med bilen.Jag har pratat med honom och han har en teori om att spjällen som reglerar varmt och kallt kan ha börjat att kärva(tydl.små elmotorer som styr)Han måste isåfall demont.hela instr.inredningen.Är det någon här som har varit med om liknande och har svaret.Jag skulle t.o.m. kunna betala lite tipspengar till någon med kunskap.Bilen ska nämligen säljas vidare och är i fint skick-servad hos BMW från början.Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.