|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har ett litet problem med min automatlåda på min 328. Den slirar när jag står stilla på ettans växel och känns som hela bilen hoppar. Men när jag kommit upp i lite hastighet och den har växlat lite så fungerar den kanon. Vad kan det vara för fel? Kan det vara att där är för lite olja i växellådan? Sen har jag ett morrande ljud ifrån bakaxeln. Kan det också vara oljan där? | |
| Skriver till min egen annons. Såg att jag hade skrivit lite galet i början. Jag menar att den slirar när jag ska köra iväg från stillastående. | |
|
Kolla så att Gummibälgen mellan luftmasse mätaren och Insuget är hel alltså så att motorn inte tar Tjuvluft har haft liknande fel på min 328IA E36 -96 och trodde åxå först att det var fel på Automatlådan men upptäkte av en slump att Gummislangen/Bälgen var full av sprickor så jag åkte till BMW och köpte en ny kostade ca 300:- se länk nedan det är den största slangen Nr 3 på bilden Länk kan vara värt att kolla upp innan man börjar rycka i lådan... mvh Marcus Stolt BmW ägare |
|
|
Antagligen ett typiskt fall av låg oljenivå, det brukar vara svårt att starta på "ettan": Länk Mvh |
|
|
Okej tackar så mycket för tipset ska kolla det idag. Återkommer med hur det gick |
|
|
Hej. Har testat med ny olja nu. Men det blev tyvärr inte bättre :( Är det helt enkelt ett växellådsras. Har hittat en automatlåda från en 328 för 2000:- så det kanske är läge att slå till på den :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.