|
|
|
|---|---|
| Behöver stift och/eller sprayburk. Finns inte på BMW. Vet nån? | |
|
Det naturliga svaret är ju trots allt BMW men om du nu fått det i mitt tycke märkliga beskedet skulle jag kolla på OKQ8. Dom har mycket stort urval av sprayburkar enligt vad jag vet. Hur det är med stift vet jag inte men får du tag i spray behöver du inget stift. Den "penseln" man brukar få med där ger jag inte mycket för. Du skaffar hellre en på en modellaffär... /Niklas Fransosen |
|
|
VW, Frugans Passat är "Fjordblå" Metallic, jag köpte stift hos den lokala ÅF. \Matsh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mekonomen har väl en färgbar där dom blandar till färg och fyller sprayburkar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Anledningen att BMW inte saluför färgen är väl för att den fanns på för gamla bilar, skall ha den till min 70-talare. Men tack för tipsen, skall kolla med Mekonomen och OK. |
|
|
Har precis sprayat min front med färg jag handlat av Länk De säljer "riktig" PPG-lack på sprayburk. Jag har tidigare under vintern gjort 3 misslyckade försök med olika fabrikat på burkarna (Dupli-color, Multona och Auto-K). Inget av fabrikaten kom ens i närheten av rätt kulör och yta. Har Bostongrön metallic 275. Denna gången blev det helt perfekt, mycket lättjobbat med mkt bra täckförmåga, det märks att burken innehåller FÄRG och inte mest lösningsmedel. Det tog 2 dar för mig att få ner burkarna från Umeå till Gbg med bussgods. Kostnaden blev ca 400 inkl frakt för lack+klarlack, pengar jag skulle lagt direkt istället för att försöka måla med (dyr) färg från t.ex. Mekonomen (Multona). /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag har precis lackerat mitt motorrum på tre-nollan fjordblå (ej med sprayburk). Hos lackerare kan du kolla upp Fjord 037 och de blandar till den åt dig. De brukar även ha ruskigt mkt färgkartor att jämför med din originalkulör (har förmodligen blekts om det är originallacken) alternativt mäta kulören optiskt. Dock tycker jag det brukar vara svårt att få exakt matchning, ögat är känsligt även för väldigt små kulöravvikelser. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.