|
|
|
|---|---|
|
Hallå! är på jakt efter lite hästar extra till min 328 e46. och är inte så erfaren inom just bmw. avgas med grenrör finns redan samt öppet filter. mappning är planerad efter andra ingrepp är gjorda, och frågan är vad kan jag göra mer, först och främst utan att behöva plocka av toppen. har förståt att det sitter en restriktion i e36 328 insug är det samma i mittfall? och vilket insug bör man byta till,vilka passar? efftermarknads? skall man även byta själlhus? finns det vassare kammar att tillgå? kanske från andra modeller? kan väl tänka mig att ev lyfta toppen för att fixa, men är inte sugen på att fixa med bottendelen. kanske finns en mer presterande topp från annan modell att montera. är några av m3:ans delar kompatibla eller är finns det bättre eftermarknads delar? är det något jag har missat, som du rekomenderar eller inte har tänkt på? OBS, är inte intresserad av att göra ett komplet motorbyte, köra med någon form av överladdning och jag vet sugtrim är dyrt. Mvh Daniel | |
| insug från 325 och ommappning kan göra en del. Dock krav att den mappas om efter bytet. Kan inte svära på att det passar på e46. men på e36 så görs detta tydligen. | |
|
Vet inte heller om det är värt att byta insug på E46, här är E36 trådarna: Länk Länk Mvh |
|
|
Tack för länkarna och svaren! Om jag har kunnat läsa mig rätt till det så skall 325 insug inte gå. men jag läste lite på e46fanatics.com och där pratades det om att man kunde använda 330:s insug för mer effekt, är det någon som har testat eller vet något om det? har även sett att en del använder sig av m3:ans avgas, är det både grenrör och resterande? var kan man få tag i schrik kammar? är väl det ända jag läst om som finns, läste på sidan som nämdes ovanför att man skulle kunna använda kammarna till m54 stämmer detta mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.