AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.171

Fortkörnings bot

Tjenare

En polare råkade ut för samma sak som mig, nämligen fortkörningsböter

44 på 30 väg

Han skrev inte på boten på plats så han är lite osäker vad påföljden blir?

Såg någonstans 2400 i böter, kan det stämma? eller kan det tom bli tal om dagsböter?
Länk

/ Mvh Joakim

"För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh
Tackar tackar, så om jag fattat det rätt så är det bara dom högre hastigheterna (40 och uppåt) som rapporteras till åklagare och kan ge dagsböter annars är det bara "fast pris" ;)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Nja jag skull inte förlita mig så mycket på det där med över 40km/h.
En på jobbet har missat 30 skylt o blev tagen 52 på 30, knappt en vecka senare var åklagare på honom o så fick han lämna lappen.

Vet att på vissa 30 sträckor eller visa städer är dom hårda o redan vid över 3km/h är det böter o lappen ryker vid 45.

Gäller att läsa på nu vad står i lag boken.

BMW - Beroende Med Wilja!
Vid överträdelse med 21 km eller mer på 30-sträckor samt 31 km eller mer på övriga sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats.

MEN det kan ju vara så att man kanske i det aktuella fallet anser 45 km/h vid en skola där det är 30 km/h med barn vara fortkörning OCH Vårdslöshet i trafik...
Samma åtalspunkt för dig eftersom det står i mitt 1a inlägg att den inte gäller mig ;)
rätt gött svar k1mzo :) haha

Se you!
Fortkörningsböter har vi väl alla åkt på, dock har jag inga på 30 sträcka
Hur länge brukar det ta innan boten kommer i brevlådan?, har ju gått 2 veckor nu...man börjar ju nästan hoppas....
Oj...såg att jag skrev i fel tråd....skulle vara i mi 2a tråd om en fartkamera, så frågan är hur länge tar det innan man får en bot när man blivit fotad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.