|
|
|
|---|---|
|
Det luktar betydligt utav rök i kupén på min nyinköpta 328:a! Gissa vad man hitta i dörrfacket på förarsidan om inte fimprester. Mmmm. Har googlat och sökt i forumen här på autopower och en ozon generator verkar vara den mest effektiva lösningen på problemet? De verkar tyvärr rätt dyra, Airmaster från ~3000 kr, och speciellt om man bara behöver använda dem en gång. Kanske finns det någon trevlig själv som bor i närheten av Västerås som kan tänka sig att låna ut sin ozon generator / ozon aggregat? | |
| Seriösa bilvårds firmor hjälper dig med detta ( eller Mektipset med en skål ättika... kan man ju börja med) | |
|
Japp, ättikan är en klassiker, sen kan jag korka upp vinägern och till sist baxa i ett par säckar kaffebönor i baksätet. :) Den seriösa bilvårdsfirman tar 1250 kr för en behandling, dyrt tycker jag, känns mer värt att köpa en apparat då. |
|
|
3375:- för en Airmaster OMX 100 är väl avsevärt mer än 1250:- eller?? Sen kanske du kan ta 500:- för att "fixa en bil", dvs det tar ett bra tag innan du fått igen pengarna... |
|
| Ja det kan ju verka lite ologiskt och mer prisvärt att betala 1250 kr. Man kan ju å andra sidan köpa Airmastern och sen sälja den efter ett år begagnad för säkert minst 1500 kr och då är skillnaden inte så stor 1700 kr mot 1250. Och då har man möjligheten att kunna använda apparaten en mängd gånger om behov uppstår under mellantiden. Och som du skriver, kanske låna ut till någon och få en slant i utbyte.:) | |
|
Du kan få låna min för billigt om du har vägarna förbi Stockholm. Får hem den på fredag tror jag. Du får väl ta oskulden på den isåfall. :-) Har även Fire Glaze för 150:- //Martin |
|
|
Oftast räcker det inte med att bara ozonbehandla en bil. Röken sätter sig i allt, plast,tyg gummi... Jag har själv varit med om det här och det slutade med att jag lämnade in den och fick en komplett invändig rekond där dom klädseltvättade säten, gjorde ren plasten och slutligen ozonbehandla bilen i 24timmar. Blev bra mycket bättre än innan! Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.