AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.466

Svart låda som det står "Nokia" på ovanför batteriet, 525 touring.

an
31
an3azz
525 Touring -02
Alltså var ut och bytte glödlampa bak på min nyinköpta 525 t -02 och tog bort panelen på högersidan bak i lasturtrymmet, där ovanför batteriet sitter det en svart plastgrunka med ett metallgaller upptill. Det står Nokia på lådan, vad menas med detta? Har jag gsm-telefon i min bil men ingen lur? Visst brukar väl luren sitta i armstödet mellan stolarna fram? Den gör då det på en kompis 528t -00. På businesscd:n så finns knappar för nån slags telefonfunktion, vad är dom till för? Handsfree tro?

Har provat o söka lite, men hittar inte nåt matnyttigt.
Subwoofer??
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Som magnus säger så har du e org sub!
Lite ovanligt med dessa...Hade en sådan på min 540 e39. och nu saknar jag en sådan

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har man DSP-ljussystem så ingår denns subwoofer för jag har haft en sådan i båda mina E39T. Möjligt att den även ingår i något annat stereo/högtalarpaket.

___
//Ulf
an
31
an3azz
525 Touring -02
jaså det var som fan...finns det några andra kännetecken för DSP-ljudsystemet?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har du navi?
I menyn står det dsp, och där kan du ställa in eqalizer hur du vill.
Men har för mig att bilar utan navi kan också utrustas med dsp. Men hur man kommer åt menyn med vanlig stereo vet jag inte. Borde stå i såfall i instruktionsboken för stereo.
Sen ska det finnas högtalare i bak i dörrar och även i vid spegeln.

MvH Bmw 4-ever
an
31
an3azz
525 Touring -02
Har inte navi, men har högtalare i dörrar bak samt i taket bak men inga i närheten av spegeln (ifall du menar innerbackspegeln).
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Har inte navi i min 98:a; det finns en knapp till höger om stereon med DSP, där finns ju även de klassiska BC, Clock & Audio. Jag har även de små skrikorna innanför innerspeglarna. Det systemet låter ganska OK tycker jag.
Hade navi och "676" Hifi-system på min fd E39: Länk
Man behövde alltså inte ha en DSP-utrustad bil för att ha den beryktade Nokia-subban... :-)

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
an
31
an3azz
525 Touring -02
Kombibilar tenderar ju att äta upp basljudet, k1zmo hur drog du lågnivå och sådant till slutsteg till dina 2x10"? Antar i min enfald att du har kvar bmw:s originalstereo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.