|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver komma åt kupefläkten. Är det någon som vet hur jag kommer åt den? Matte -67 | |
|
Fråga 1; har du en sedan, coupe eller compact? I vilket fall som helst så kommer du åt den genom att ta loss "hyllan" som kupéfiltret sitter i, längst mot vindrutan i motorrummet. |
|
|
Hej och tack för svaret. Jag har en sedan. Är det besvärligt att få loss fläkten?En bekant tror att det är kolen som måste bytas. Fläkten brukar gå i ett par minuter när jag startar bilen för att sedan sluta fungera. Ibland så går den igång igen efter ett tag och funkar då någon minut igen. Matte -67 |
|
|
Ok, jag tror att det är en strykare på den där modellen, men det kan mycket väl gå att få ut den genom hålet som blir när man tar loss "hyllan" jag nämnde tidigare. På modellerna med 6a måste man ta fläkten inåt = inte alls kul... Summan av kardemumman, testa att ta loss den direkt genom motorrummet, går det inte så har du inte slösat mer än en timmes mekande. "Hyllan" lossar du med en skruv på höger sida sett framifrån, sen är du inne vid fläkten redan. Du kan behöva lossa en del elkablar och annat joll för att få ut fläkten dock, om det nu går. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.