AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.072

Ac fläkt

Sida 2 av 2
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag hade min bil på AC koll för en vecka sedan, dommen blev trasig kondensor och 7500:- ville de ha för bytet, jo ja tackar! Lät en bekant som är kylmontör göra ett nytt test, han fyllde systemet och hittade inget läckarge. Han var väl en aning skeptisk till kunskapet den första firman besatt...

Hur som helst, vi upptäckte därimot att kondensorfläkten inte fungerade, han misstänkte defekt tryckventil som sitter vid torkfiltret längst fram vid framljuset på passagerarsidan. Innan jag beställer en ny och monterar så skulle jag vilja testa min fläkt först. Den bytes för sju år sedan, men kan iofs vara trasig igen. Det borde väl gå att bygla två av de tre stiftena som sitter på kontakten till tryckventilen? Säkringar är kollade och fläkten går att snurra på med handkraft.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Prövade att jucka på kontakten som sitter på tryckventilen och nu har man ett fungerande AC system igen, fläkten startade. Så nu har man gått ifrån att behöva lägga ut 7500:- till 0:-. Men det kanske ingår i att vara en certifierad kylfirma att blåsa sina kunder.
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
ha ha!
bra jobbar k1mzo!
:)
je
211
jensa78
523i -97
Är det besvärligt att komma åt fläkten. måste man riva hela fronten, elller finns det några "genvägar"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.