AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
937

bmw:n startar ej efter tvätt...

19
sågarn
520i -89
Tvättade den jäkla bilen idag och körde en ordentlig underspolning.. Den gick ett tag efter det men stannade och vägrar nu starta igen. Bilen har stått nu snart sex timmar och bara vägrar gå igång. Måste nog kommit in fukt nånstans men vars?
Någon som har varit med om detta förr?

Tacksam för hjälp!!!

Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Tvättade du i motorutrymmet något? I så fall kan det ha kommit in vatten bland tändspolarna och då lär den bli svårstartad.

Mvh Johan
Kolla fördelardosan, fick själv problem med min förra bil då jag fick in fukt, det var bara att torka ur och låta den luftas lite, sen gick det bra

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
19
sågarn
520i -89
Jo jag spolade under huven så nog kan det mycket väl ha kommit in vatten vid stiftena. Ska kolla det!
För de är väl ingen fördelare på den modellen? Har för mig de sitter tändspolar för varje cylinder?
Synd de är så himla trång bara att komma åt allting där i jakten på nån vatten...

Tacksam för hjälp!

19
sågarn
520i -89
Var sitter förresten tändspolarna?

Tacksam för hjälp!

he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Fick samma problem själv igår!
Rycking gång första minuten. Sedan levde varvräknaren ditt eget liv! Sen gick den bra i ca 20 minuter. Sedan började den rycka igen och därefter dog bildjäveln. Dessutom hände detta på en smal, 90-väg. Dessutom enkelfilig, då det var en påfart till en motorväg.
Som tur var rullade jag ner på motorvägen. Sen startade bilen efter tio minuter...

Mvh Henik.
19
sågarn
520i -89
Jo men de var ungefär som du (henrik23d) skriver för mig också innan den dog. Skillnaden är bara att min bil stått nu i snart åtta timmar... Hoppas den startar snart då!

Tacksam för svaren!

Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
sågarn: Du har inget fördelarlock med rotor, du har separata tändspolar på varje cylinder. De sitter under kåpan mitt ovanpå motorn. Har för mig att de sitter i två skruvar. Det verkar vara en klassiker på BMW att det kommer in vatten där om man motortvättar bilen....

Lycka till!

Mvh Johan
Fa
227
Falcon
325 -93
kolla så du inte har råkat få fukt i styrenheten
Ås
16
Åsa
BMW Funduro 650
Ryker bilen också ??? Har haft en del problem med just fukt efter motortvätt. Bilen tvättade jag fixade & donade, ställde in den i garaget och där stod den över natten. Det visade sig inte vara så bra, eftersom att det inte hade torkat ut ordentligt. Så dagen efter var "hon" lite grinig ville inte starta riktigt och sen rök det och luktade där efter. Men efter några mils körning så var kondensen borta !!!

Åsa
19
sågarn
520i -89
Hej igen!

Ville bara skriva att nu går bileländet igen! Var precis som några här skrev.
De var järnet med vatten under tändspolarna, dvs vid tändstiften..
Så nu lär de ju dröjja innan jag motortvättar igen.

Tack för hjälpen allihop!

/Henke

Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Precis som jag trodde! En klassiker...

Mvh Johan
Det klart man ska motortvätta men inte när motorn är varm.. då händer sånt som hände dig....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.