|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 525 -02 med nivåreglering bak som givetvis krånglar, varje gång bilen står still i några timmar så sjunker den ihop baktill. Direkt jag låser upp den så börjar pumpen gå och pumpa upp den till normal höjd igen omgående. Har bytt ut de gamla luftfjädrarna på bägge sidor men problemet kvarstår. De gamla var slitna och spruckna och skillnaden nu är att de nya pumpas upp direkt till normal nivå medans de gamla tog 3-4 avstängningar av bilen innan nivån var okej. Men som sagt så sjunker bilen fortfarande ihop när den står still några timmar (5-12 timmar). Har hört att det troligen bara är ventilerna som behöver smörjas samt kondensuppsamlarna som är fulla/frusna och behöver torkas upp. Hittade inget "Gör-det-själv" tips angående detta och undrar ifall att det finns någon som hört talas om detta och ev åtgärdat det? /Kent | |
|
Chet......du som har bytt ut luftbälgarna, har lite läkage på min vänstra sida på ovansidan av luftbälgen. Precis under "mässingskopplingen" pyser det när jag vickar på kopplingen. Har du nån aning om vad som kan fela................får felmeddelande ibland, därför jag börjat felsöka lite. Skulle även jag uppskatta lite tips om underhåll av delarna. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
hehe ja Trebor jag tror du påpekade felet själv ganska bra faktiskt =) Testa se ifall att det finns några utbytbara delar under "mässingskopplingen" där det pyser eller ifall att du på annat sätt kan täta till läckaget. Är tyvärr ganska novis själv och har ingen erfarenhet av vad som ev kan vara fel. |
|
|
Ok...:) får undersöka lite mer. ///Robban oo=00=oo |
|
|
Nu har min bil efter ett ganska rejält "PSSSHHHH" som sambon hörde in i huset :) säckat ihop och är "rätt" låg bak. Blir till och skruva när man kommer hem från en veckas jobb borta :) ///Robban oo=00=oo |
|
|
trebor kolla att oringen sitter som den ska på luftbälgen om man inte är försiktig när man sätter till baka kopplingen uppe är de lätt att den hamnar fel. christoffer |
|
|
Har ej vart bort med något, men ska kolla så allt sitter på plats! Tack! Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
Har nu undersökt lite grann. Slangarna sitter kvar där dom ska och kompressorn går. Låter som det fylls luft under bilen men påverkar inte nivån på bilen. Vad kan ha hänt när bilen säckar ihop på BÅDA sidor efter ett jätte pys? Tacksam för lite förslag. Mvh Robban oo=00=oo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.