|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Skulle tro att motpartens bolag vill att den ska värderas ännu lägre så dom får betala ännu mindre... Frasse |
|
|
Fick svaret nu av fb, dom sköter värderingen sen skickar dom räkningen till motparten Vilket gör det bara ännu mer märkligt att dom ska skambjuda på bilen |
|
|
Känns lite som att fb håller varandra om ryggen... Frasse |
|
|
Priserna på blocket är ingen pris är ingen prisbarometer, det är vad dom vill ha inte vad dom får. Det är slutpriset som är intressant och det ser vi aldrig. Vad anser du själv att den är värd i dessa tider? |
|
| En intressant fråga bara , hur stora vart skadorna? | |
|
Hela vänstersidan är bucklad, inte sådär tok mycket men dock hela sidan Hade själv hoppats på 50 eller iaf minst 48 |
|
| Kan uppdatera lite....har bestämt mig för att driva det vidare så vi får väl se vad som händer... | |
|
Kolla gärna av Handelskammarens värderingsmän, det skiljer i kunskap, jag har fått bud som skiljer på 10'000 kronor mellan två Handelskammarmän! Läs gärna min tråd i ärendet "Skambud från försäkringsbolaget". Hota med att gå till Tingsrätten, du har säkert rätts-skydd i försäkringen. Då blir det dyrt för bolaget. Låt gärna höra av dig om det är något du funderar på. mvh/Gunnar |
|
|
Hej Jag börjar även känna själv att jag kommer få en bra slant mindre än vad bilen är värd Dessa värderingsmän, går deras jobb ut på att sitta och värdera bilar eller är det personer som jobbar på olika bilfirmor som är utsedda av handelskammaren för att sköta värderingar?, har ingen koll på detta själv Kan jag själv vara med och bestämma vilken värderingsman det blir eller har fb full kontroll där (så att värderingen blir precis som dom vill) Själv har jag föreslagit att den lokala Audi återförsäljaren ska sköta det, antar att fb inte kommer att gå med på det Hur ser det ut om jag vill driva det ännu längre, måste jag som du gjorde stämma försäkringsbolaget? |
|
|
Länk Kommer du med pengarna i handen får du garanterat den där för 45000:-. Och den är nyservad, gått mindre och ser ju fin ut! |
|
| Demios: Galvsläpp på förardörren och sunkig inredning får du på köpet. No offence, men när man tom ser skavankerna på dåliga bilder så ser det säkerligen inget vidare ut i verkligheten. | |
|
Crille för 45 lappar så får man nog räkna med en eller 2 skavanker. Bilen är 10 år gammal. |
|
|
Handelskammarens värderingsmän är privatföretagare, enbart förordnade av Handelskammaren, som inte heller har/tar något ansvar för vad dessa värderare kommer fram till! Den värderingsman som kom 10'000:- högre än nr 1, hade egen bilfirma och enligt mitt förmenande bättre kunskap om branschen än nr 1. Jag körde mitt fall den långa vägen över Allmänna ReklamationsNämnden, en märklig resa. Kan det vara riktigt att Fb väljer värderare? Man biter inte den hand som föder en! Jag förordar stämning! Kan man faktiskt få till på egen hand. mvh/Gunnar |
|
| delorian: Ja precis, därför är 44´ inte tillräckligt för att köpa en bil i fullgott skick. | |
| Du menar skick som en ny bil? | |
| Med fullgott skick menar jag en bil i bra skick, inte allmänt skabbig. Det finns gott om bilar i ett skick mellan rishög och nyskick. Självfallet finns det alltid skavanker på en tio år gammal bil, men man skall inte acceptera att man bara får ersättning för att köpa en bil i undermåligt skick. | |
| Damien: Något nytt? | |
| Inte ett dugg faktiskt, det enda att rapportera är att jag har varit tvungen att lämna tillbaka hyrbilen | |
|
värderingsman skall vara ruggigt kallsinning, men 50"borde du kunna förhandla dig till. Pain is temporary - Pride is forever |
|
| Får du inte det du vill ha men accepterear det så byt försäkringsbolag, jag har märkt att man kan få ner priset väldigt mycket genom att byta bolag och inte allt för sällan få bättre pris när man byter tillbaka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.