|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare Som några av er kanske läst så krockade jag med Audin för ett tag sedan (inte mitt fel) Men nu kommer käftsmällen från försäkringsbolaget 44 tusen för en 99as a6a med 20.700 mil Dubbelklima elstolar elhissar och all standardutrustning Vad tycker ni om värderigen, själv tycker jag det är väldigt lågt med tanke på vad man ser på blocket och vad dom bilarna har gått Vad tycker ni? Om ni håller med är det värt att överklaga eller brukar dessa överklaganden sluta på samma sätt då dessa "opartiska" besiktningsmän får sin lön från försäkringsbolaget | |
| En snart 10 år Audi med 20 000mil, vad skulle du själv vara beredd att betala? En bekant blev bjuden 38 för sin BMW 523a 99a, 13kmil, skinn. vid inbyte hos handlare. Bilarna är gamla. | |
|
Ersättningen från försäkringsbolaget ska motsvara ett färdigprutat pris för motsvarande bil hos bilhandlare. 44tkr låter inte orimligt med tanke på vad de står i på Bytbil Länk en sådan går säkerligen att få för 44tkr. Uppåt 50tkr kanske du kan få om du stångas lite med försäkringsbolaget? ______________________________ //Lövet |
|
| Jag personligen har aldrig varit med om att det varit sista budet som dom kommer med. Tror inte 50k är nåt större problem, men va saklig i din framställan. | |
|
"Dubbelklima elstolar (elektriskt svankstöd) och elhissar" är standardutrustning. Försäkringsbolaget skall ersätta dig så du kan köpa en likvärdig bil hos en auktoriserad Audi-handlare. Några tusen till borde du absolut få. Be bolaget att plocka fram ex. på likvärdiga bilar hos handlare. Vesta värderade min A4 Avant 1,8T -99 som gått 23000 mil till drygt 70000:- för ett och ett halvt år sedan som ref. Bilen köptes på firma för 58000:- ett halvår tidigare. |
|
|
Hmmm...pessimistFrasse tycker iallafall att 44000 är ett bra bud. Om nu inte din bil var i ett synnerligen perfekt exemplar. Fast det är väl klart du ska försöka få upp priset om du kan...men det utannonseras faktiskt en hel del likadana i den prisklassen. Både på bilfirmor och privat. Frasse |
|
| Faktum är att om man kollar på 1,8T -99:or med max 21000 mil på firmor så är den Lövet länkade till för 54000:- den billigaste. 50-55000 tycker jag Damien borde får... | |
|
bilpriser.se...där får man en fingervisning tycker jag eller? Frasse |
|
|
Länk Frasse |
|
|
Frassemannen: Den hittar man inte om man söker på A6 från -99 på Bytbil.com. Bilpriser värderar Damiens objekt till 36100:- vid köp hos handlare, det räcker inte för ett objekt i fullgott skick... Tycker inte Damien borde förlora på ersättningen han får när han dessutom blev påkörd. Under 50000:- är för lite om ni frågar mig... |
|
| Frassemannen: Bilen du länkar till verkar prisvärd, men det är en -98 och vi har ingen aning om den är felfri. Tveksamt att det går att pruta till 44000:- heller, den är redan billig... | |
|
Kontra med att hänvisa till de dyraste på Blocket, vissa några ex sen kommer ni fram till en summa som ni båda blir nöjd med. Jag fått bilar inlöst två gånger, på detta sätt fick jag upp ersättningen ordentligt. M3 E30Länk |
|
|
Damien...försök att kohandla lite med bolaget. Det är alltid en förhandlingsfråga...Men en fråga...vad tycker du själv att du ska få för din bil? Frasse |
|
|
Ersättningen ska baseras på vad en liknande bil kostar på en märkeshandlare. Mia Bilcenter i Huddinge är inte direkt en sådan. Detta pris blir alltså lika irrelevant som inbytespriset som någon nämnde tidigare. Billigaste A6 hos märkeshandlare kostar 65.000kr men detta är en Avant och står alltså högre. Någonstans runt 55-60 borde Damien få om fb faktiskt följer sina egna regler. Se: Länk ______________________________ //Lövet |
|
| Kan också inflika att just Lecab i Karlstad ligger på en väldigt rimlig prisnivå rent generellt jämfört med andra märkeshandlare... | |
|
Jag hade hoppats på runt 50k Ringde och pratade med dom idag och pratade lite Ruggigt kallsinning värderingsman Berättade att jag snackat med audi och dom tyckte att ett pris mellan 50-55 lät rimligt Även att jag kollat blocket och att söker man på sedan 1.8t från 99 framåt så är billigaste 53" iofs en 00 Sen att billigaste a6an är 45k och har gått över 30.000 mil Han hade lagt upp hela sin värdering på denna bil tydligen Länk Och tyckte 44 var ett bra pris |
|
|
Hmmm...lite taskig kille men han har en viss logik i sitt snack ändå tycker jag...Tyvärr för din skull. Frasse |
|
|
Bildepån i Morgongåva är ingen märkeshandlare. Ring upp honom och säg "gör om gör rätt!" Det står tydligt i dina villkor hur värderingen ska baseras. ______________________________ //Lövet |
|
|
Detta står i mitt försäkringsbrev Bilen värderas till vad motsvarande bil kostar att köpa i allmänna handeln där hänsyn tas till ålder och slitage. Är bilen yngre än ett år kan du under vissa förutsättningar få ersättning med en ny bil. |
|
|
Vem har sagt att det måste vara en auktoriserad märkeshandlarens priser som ska gälla för värderingen? Tycker att 44 papp är helt ok pris. Tror knappast att man kan få ut mycket mer än så om man försöker sälja den på blocket. //Marin |
|
|
Helt rätt Marin....huvudet på spiken så att säga Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.