AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
554

Trimm

Hallå!
Jag undrar om det är nån som har en 320 E30, som är lagom trimmad.hur man trimmar den bäst och billigast om man kan säga så. ///

Thomme
gagge
detta är väl mest vanliga o "builliga.
sportluftfilter
chip
sportavgassystem..

lär ge bilen lite mer tryck..
54
Bämwen
320iM -89
Jag har frågat samma här på forumet, men fått olika svar endel menar att det inte är värt att chipa den för det ger inte så mycket. Jag har också frågat om det är värt att chipa o byta kam, men jag tror inte jag har kommit i kontakt med nån som har gjort båda på sin bil. Men öppet filter ska du nog satsa på jag har det det mullrar goare, men om du får in varmluft i filtret så blir det ingen effekt ökning!

BMW:n är mannens bästa vän
Ca
105
Castagna
BMW 320i -86
Hej!
Gör som jag ska gö med min 320!
Koniskt Sportluftfilter
Chip
3" Avgassystem
Sportkam
De blir en ökning på ca 50hk

Lycka till!
Mvh// Andreas
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Castagna: vart ska du hämta de 50 Hk i från med de grejerna? bara undrar... har svårt att tänka mig att de grejerna kan göra så att du får så många pållar extra!

Ska det vara på det viset?!
54
Bämwen
320iM -89
Jag håller med Stensth, jag tippar på 30-35. Men om det ger 50 extra hk så bör du dra en 325 som är orginal? Och då undrar jag om det inte är billigare och slänga i en 325 motor? De ska ju passa rakt av vad jag har hört, mina funderingar går i de banorna men samtidigt vill jag nog inte riva i min 320im som är orginal i övrigt. Go tur! MVH

BMW:n är mannens bästa vän
Jo
744
Jonhny
745 -85
325-motor är nog det bästa och billigaste. En 320 med vild kam är ju totalt lam på låga varv.
Kan man bes. med en motor från 325:an är det något som skiljer förutom att 325:ans motor är på 2,5l och 320 på 2l??? förutom antalet hk då...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
ja det är inga problem att byta motor och besiktiga med den nya motorn, dvs om det är en 325 motor av modell M20!

Ska det vara på det viset?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.