AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.953

Mätarfiffel går enkelt att kontrollera

Påstod han som var och kikade på min bil idag. Han tryckte på lite olika knappar kring hastighetsmätaren med tändningnyckeln i olika lägen och såg förvånad ut och sa att milen stämde..... vilket jag inte räknat med att han skulle komma fram till. Så nu är frågan trodde han att han kunde något som han inte kunde?
Stämmer inte. Sök runt lite här :)
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Var han från solna i stockholm och påstod att han jobba på bmw verkstad? Riktig skojare du har träffat i såna fall..
Nä denna metod med att trycka in trippmätarknappen samtidigt som tändningen sätt på får man inte fram nån "riktig" mätarställning på.. Bara en massa andra siffror...

oki då vet jag läget, anade vad klockan var slagen när killen började greja... men förvånande nog sa han att milen stämde vilket förbryllade mig en aning.
Från Beg guiden här på Autopower:

"Bonustips 2 (E34, E36 m fl): Håll in högra knappen på huvudinstrumentet samtidigt som Du slår på tändningen (starta ej motorn). Då kommer en massa siffror fram i checkkontrollen, och de flesta säger är koder som inte säger en något. Vid tredje siffervisningen kommer de 7 sista tecknen i chassinumret upp. Om "fel" chassinummer visas: någon har förmodligen bytt ut chipset och programmerat ner mätarställningen!"

mvh

Carl
vilken del är de som är huvudinstrumentet då?
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
bbosse, Det är där hastighetsmätare och varvräknare sitter.

Ja jag tänkte väl de.. men finns bara en vänstra knapp på min :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.