|
|
|
|---|---|
|
Har två problem, det ena är att höger xenonlampa ej tänds ibland när bilen startar. Den tänds oftast när bilen startas om. Vad är troligaste felet? Hur felsöker man på bästa sätt för att göra allt i rätt ordning? Airbaglampan har börjat lysa konstant efter att sambon ändrat inställningen på förarstolen. Hur felsöker jag? Troligt fel här? | |
|
tjena! det där med airbaglampan e nog kabelbrott under förarstolen, har för mig att det sitter ett kontaktstycke mitt under stolen. lossa stolen o börja leta där. |
|
| stämmer att det sitter ett kontaktstycke, micklade lite med detta utan framgång. Trist med den här typen av elfel, kass kvalitet kan man tycka. Frågan är om en diagnos mha dator hos Bmw-handlare ger omedelbart svar var felen sitter? | |
|
ok.. sök på forumet här. finns en som har tagit bilder o hur det e uppbyggt. bmw får nog fram det med sin diagnos, men tyvärr tar dem väll lite betalt för att kolla bara.:( |
|
|
var ute och startade bilen nyss och kan konstatera att ljuset är gult från den misstänka xenon-lampan, typiskt symtom på dålig lampa som håller på att ge upp, eller hur? Får byta ut den. Imorgon åker den in på verkstad, antar det är kabelbrott med lödning som åtgärd som ska räcka för airbaglampan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.