|
|
|
|---|---|
|
Då har bilen blivit halshuggen.... Islängd ettans växel när bilen rullade baklänges... Vad kan det kosta att laga? Antagligen inte värt det så jag har väl m.a.o. en reservdelsbil till salu. Allt annat fungerar som det ska. När jag startar bilen dör motorn efter en kort stund med ett högt klonkande. | |
|
Jag uppar tråden lite med en länk till en liten video som kanske kan hjälpa. Länk |
|
|
Jag tycker det verkar som om bensinpumpen inte vill vara med, i alla fall låter det som den inte får bensin. Nåt klonkande ljud hör inte jag. Sen är det olämpligt att varva bilen så, med kall motor. BMW CS #5206 |
|
|
Vet va det är =) BMW Först och främst. |
|
| Riktigt dumt att varva så där när den är kall, speciellt när den inte verkar få nån bensin....!!! | |
|
Särskilt kall är den inte. Den får konstgjord uppvärmning. Bara kylarvätskan som är lite kall. Men jo jag vet att det kan blåsa motorn åt fanders. Soppapumpen har jag uteslutit. Det boktavligen forsar ut bensin när jag lossar slangen och vrider om nyckeln. HAr fått tips om av ljudet att dömma att det med stor sonnorlikhet är luftmassmätaren som är kaputt. Vart sitter den och vad koster en ny? |
|
|
Hej. För det mesta brukar den sitta direkt efter luftfiltret. Jag skulle aldrig köpa en ny sån för dom e ´väldigt dyra. Nä jag skulle få tag på en sån på en bildemontering i stället. Sällan en så går sönder oxå. Mitt tips Till dej... M-killen |
|
| Tycker det påminner lite om när tomgångsmotorn pajade på min 318. Den startade som vanligt, gick att köra, men så fort man släppte gasen för att låta den gå på tomgång så rasade varvräknare i botten och motorn dog.. | |
| Nja. man måste sätta plattan i mattan för att den ska gå överhuvudtaget alls. Var ett tag sen jag pillade med bmw:n nu. Tänkte det kunde komma lite vårvärme så jag kunde kolla spänningen till lufttrycksmätarn, så det inte beror på något mystiskt elfel. Jo jag kollade på mekonomen 4 tusen är sjukt dyrt. även för bmw. Beggad går den loss på på mellan 1000 och 1500 på laga.se | |
| Gör ett komptest! :) | |
| Ska ta & göra det. TRor mekonomen tar typ en femhundring för det. :) | |
|
Hade en E39 -96 som gjorde så också den hade insatsen i katen lossnat så när man starta så ramla den bakåt och täppte till avgasröret så att den ströp sig själv Jag hade provat att lossa avgas röret och sett om det gick utan inte så dyrt och funkar det så är det bara att byta katen Ha de T |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
lite soppa i tanken kan ge problem...eller vevaxelgivare eller kamaxelgivare se länk Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ha alltid mer än 15 liter bensin i tanken innan du börjar rota med annat. Sitter en intern sugstrålspump i tanken som pumpar mellan tankhalvorna, funkar den inte eller dåligt så stannar bilen och går illa när det kommer luft i bränslesystemet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.