|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fan det lät ju exakt som det är nu med den "nya" lmm:en. Vars köper man kontaktrens? eller är det bara ett finare ord för WD40? :) Är det viktigt att det bara får komma på en spec. bana? Kanske blir nån kortis annars. Mvh Joel |
|
|
Tja, nu kommer jag tyvärr inte ihåg den exakta benämningen på sprayen, men köp en lämplig elektronikrengöringsspray avsedd för att rengöra elektronik med.. Jag tror dock INTE du ska ha WD 40 eller 5-56 hur som helst...Fråga på lämplig tillbehörsaffär eller verkstad. Du ser kolbandet direkt du öppnar locket, ingen fara med att spraya på där...Eller rättare sagt JAG fick inga problem efter detta, det blev kanonbra för mig. Hade blivit lite skit på bandet som försvann efter detta och bilen/motorn gick som sagt perfekt efter det.. Mvh Janne. |
|
|
Nu har jag och svärfar varit ute och felsökt och vi har HITTAT felet! :) Enligt instruktionsboken så är det tryckregulator men jag antar att det är något som heter Bränsletrycksregulator. Den sitter på bensinslangen och sen så går det en vakumslang från den till insuget. Den ser ut såhär: Länk Vi tog bort vakumslangen från insuget och tryckte igen hålet med fingret och då gick motorn som en klocka. Helt otroligt vilken skillnad. Klockren tomgång även om man lägger i en växel. Så nu ska jag leta efter en bättre beg. btr och sätta dit. Kör med slangen igenpluggad nu för tillfället och var ute och provade en sväng runt kvarteret. Inte en tillstymmelse till att gå ojämnt. Kändes som en helt ny bil. Mvh Joel |
|
|
Kul att du hittade felet, japp det där är bränsletrycksregulatorn... Ska väl hålla ca 2,8-3,0 bar i spridarröret....Cirka, har inte Haynes tillgänglig just nu :) Kostar väl cirka 700kr på BMW.. Mvh Janne. |
|
|
Har du en haynes bok till denna motor?? Får jag köpa? :) Jasså den kostar inte mer? Kung då kanske man ska kosta på en ny. Mvh Joel |
|
|
Haynes(blir f-n lite osäker nu om det verkligen var Haynes och inte någon "Tysk Historia" när jag nu tänker efter lite :/) till E28 har man ju av nöden inhandlat för lääänge sedan...Sälja?...Nee. Ja, cirkapris.. Nu var det ett bra tag sedan jag inhandlade en dylik, men ungefär 700kr kostade den då...för x-antal år sedan :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.