|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en bmw 320I Touring-07 jag upptäckte idag att klarlacken släppt på 5 små ställen på fronten flagnar nästan. Nån som vet om det är garanti på sånt MVH Jimmy | |
| Det är väl 3 års lackgaranti på BMW har jag för mig, så visst, det ska dom ta. | |
|
Stenskott då? :) Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Hej är ej sten skott. Har viseligen såna med men ser ut som klarlacken bara flagnar bort på vissa områden. MVH Jimmy |
|
|
Jag har aldrig riktigt förstått mig på varför man ställer sådana här "täcker garantin detta" frågor. Det är väl bara att sätta sig i bilen och åka in till din närmaste återförsäljare så får du ett svar på din frågan, ett korrekt svar. |
|
|
Var på BMW i segeltorp i veckan och fråga om klarlacksläpet dom tyckte det såg konstigt ut och fota bilen och dom skulle höra av sig dan efter. Dom ringer dan efter och hävdar att detta är beroende på högtryckstvätt och vill inte ta det som garanti jobb. Eftersom det är jag själv som tvättar bilen så vet jag att det inte beror på detta. Jag är väldigt besviken på BMW jag trodde detta inte skulle vara nåt problem. Bilder finns på gallerit. |
|
|
Motox: Trist med släppet. När jag fick min 325 E90 2005 fick jag ganska snabbt lite klarlacksläpp på kofångaren fram. Inga jättegrjeor, men dock. Det tog man på garantin i Luleå utan knot. Mao. finns ju fenomenet dokumenterat sedan tidigare. Gå på igen, det vore väl konstigt om man inte kunde tvätta sin BMW med högtryckstvätt? Chris: Man kan ju låta bli att läsa, forumet är väl ett jättebra sätt att få andras erfarenheter och lösningar. Min åsikt är att MotoX inte fick ett "korrekt" svar från sin dealer. Mvh Mats |
|
|
Salesman: Jag håller med dig att MotoX inte fick ett "korrekt" svar, men som sagt så är det ju endast BMW som kan svara på om de är villiga att åtgärda felet. Vi andra forum användare kan dessvärre inte föra talan om vad slut beskedet blir. Även om en del varit i liknande sits och fått det fixat medans andra inte har det. Sen märker man ju även att olika återförsäljare ger olika svar, tyvärr borde det inte vara så. Motox, jag stycker du ska uppsöka någon annan BMW återförsäljare och höra va de tycker. Det skadar inte att fråga runt då alla inte ser olika på felet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.