|
|
|
|---|---|
|
i morse på väg hem startade bilen normalt, körde i cca 6-7 minuter och då dör motor av sig själv! Hade tur och det var en P-plats cca 100 meter bort, rullade dit och blev stående. Provar och starta motor igen, startmotorn går igång men ingenting mer. det hörs någon surrande ljud från motorutrymmet i några sekunder efteråt. Vad kan det vara? Bränslepump?? bränslepumprelä?? Fick hjälp av en kompis och drår bilen till närmaste BMW verkstad (tur, bara 1 km bort) och lämnade bilen där, får vänta till imorgon. Fan.. problemet är att jag bor cca 3,5 mil bort och kan inte ta mig till varken jobbet eller verkstad imorgonbitti. shit! Vet någon vad kan det vara????? Tack | |
|
har testat nu att byta relä samt säkring(den var iaf hel) men det hjälpte inte, startmotor går men motor startar inte. |
|
| Bränslepump låter inte helt orimligt. Kamaxelgivare kan säkert också vara en bov i dramat. Verkstaden kommer isf se det rätt snabbt vid en diagnos. | |
|
japp, jag börjar mistänka också pumpen... tja, hoppas bara de har tid och kan ta emot redan imorgon bitti. behöver bil... pendlar till jobbet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En smäll på undersidan av tankens högra sidan kan i nödfall väcka en stannade pump så man kan få igång bilen igen. Kamaxelgivarefel så stannar inte bilen, den går på inlärda värden tills man stänger av bilen och kan då bli svårtstartad och dålig gång. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, har du ca 15 liter kvar i tanken? Om så är fallet kan det vara sugstrålepumpen som sitter i tanken som lagt av. Fyll på 5-10 liter och testa... //H |
|
|
Hasso: När vevaxelgivaren på min 528 var dålig testade jag att dra ur kamaxelgivaren. Under den turen gick bilen dåligt för att till slut dö och inte vilja starta igen. Det var iofs ingen TU, vet inte om det är skillnad. Känns dock helt klart som om pumpproblem är mer troligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.