|
|
|
|---|---|
|
hej har några frågor om m20b25. 1. Ska det sitta någon oljefilterförflyttare orginal på m20b25? eller bultar man filtret direkt i blocket som gamla volvo motorer. 2. längd på bultarna som håller tryckplattan? och växellådan? 3. kan man hissa ner motor+låda i en e30 utan att ta bort frontplåt? eller vilket sätt är att föredra? 4. hur många liter olja går det åt i en m20b25? det var allt för nu kommer garanterat fler frågor på vägen! tacksam för svar mvh Tommy | |
|
1. Ja. för det är en adapter med anslutningar för oljekylet. Men jag har kört en m20b25 rikitgt hårt utan oljekyl och det var inga problem. 2. vet ej 3. Ja det går. 4. runt 5 liter. rätta mig någon. |
|
|
4,25 liter ink filter 4liter utan filter |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Om du inte har tillgång till ETK (BMW reservdelsprogram) så flukta omkring lite på RealOEM Länk där det står ganska mycket i diagrammen. Slog in min E30 325:a via VIN nummret och kunde därigenom få lite info. Skruvarna till tryckplattan ser du i diagrammet nedan. De är M8x16 insex skruvar. Dessa är sträckskruvar och får inte återanvändas. Länk Menar du skruvarna som håller växellådan mot motorn? Det brukar vara en härlig blandning av storlek och längd. Du kan få en fingervisning av diagrammet nedan. Placeringen i diagrammet är lite si och så med så var noga med var skruvarna sitter när du demonterar lådan. Men det går att lita på hur många skruvar av vilken sort som ingår i förbandet. Jag får det till 2st M12x45, 2st M10x65 och 4st M8x50. Alla med Torx skalle. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.