AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
690

Brända reläer

Si
765
Simon01
120dM -08
Jag undrar om det syns väl om reläer har blivit sönderbrända? En kille på BMW trodde att ett relä till insprutningen hade brunnit upp på min bil så jag tog loss det och tittade på det och det var lite halvsvart runt stiften. När jag sedan kollade på några andra reläer så såg jag att det var nästan iika svart på dem också... nån som vet?
E21 2,5L
Det brukar bli lite sot runt kontakterna i reläet. Om dom har brunnit brukar "tungorna" sitta ihop "svetsade". Om du kollar vilka stift som är till spolen kan du lägga spänning där och mäta att det är kontakt på dom andra stiften när det ska vara det.
Si
765
Simon01
120dM -08
Ok, jag tog isär reläet nyss och det verkar inte vara något synligt fel iallafall, inget brännt eller så...
Jag är rädd att det är nåt med databoxen till insprutningen... inte kul
Letade relä problem nyligen på min e36'a var till elhissar + eltakluckan iofs men öppnade en hel del reläer innan dess. Till slut efter att jag öppnat samma relä 3 gånger så såg jag en lödning som hade släppt i mitten av själva lödningen.. inte svart alls, bara att löda fast igen sen gick allting fint..
Alltså de behöver inte vara ´svart brända..
Si
765
Simon01
120dM -08
okej.. jag får nog ta mig en titt igen... Mitt problem är nog lite värre för bilen startar inte för bensinen sprutar ut bakvägen.. kan kanske vara bränsletrycksregulatorn?
E21 2,5L
Var sprutar det? Runt spridarna eller?
Si
765
Simon01
120dM -08
Nä.. det sprutar ut i gummiröret som går mellan luftrenarn och insuget... Det spräckte hål på båda returslangarna eller vad det är för nåt så det bara pissade bensin... Nån som vet var bränsletrycksregulatorn sitter?? jag trodde den satt längst bak på insprutningsröret eller vad det heter, men där hittar jag ingenting.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.