AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.714

Cykelhållare på dragkroken - bra/dåligt ?

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Våren närmar sig och jag funderar på bästa sättet att forsla cyklarna på. Kan inte ha dem på taket pga garagets takhöjd och letar därför efter bästa hållaren att sätta på dragkroken (X3:a) . Någon med goda och mindre goda erfarenheter?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
BÄSTA, men antagligen inte billigaste finner du med stor sannolikhet här:
Länk

Tiltbara för dragkroken, med bakljus och allt.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Brukar använda hållare på dragkroken, bara man är försiktig med att hänga cyklen så det inte tar i bilen på fel sätt. Brukar ha en elastisk bagage-stropp att spänna fast ram & framhjul med.

______

Använder Biltema's saxtyp på min X5'a och det fungerar fint med ett par gummisnoddar till hjälp.
st
3.467
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har både en billig krokhållare av saxtyp och en något dyrare Thule!

Thulehållaren har gummihållare för varje cykel (den tar tre cyklar) men vissa moderna cyklar med kraftig ram är svåra eller omöjliga att fästa i hållarna.
Fästet runt kulan är låsbart men lite svårare att passa in, t.ex. så måste den justeras när jag flyttar hållaren mellan BMWn och vår Audi.

Sammantaget så tycker jag att den billiga är enklast att använda. Jag har kompletterar gafflarna med Rörisolering som skyddar cyklarna mot skador på ramrörens lackering. Det finns att köpa på varje byggmarknad för några tior.

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Fantastiskt... jag ber om råd 16.19 och inom ung 2 timmar har jag fyra mycket bra kommentarer och råd! Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.