|
|
|
|---|---|
|
Har en 635csi från -85 som jag har konverterat från automat till manuell. Finns det någon där ute som har gjort detta tidigare, Behöver jag koppla ihopa några kablar för att den inte ska sakna sitt "N" eller "P" för att starta. Har dock inte prövat starta den än men lika bra att vara ute i tid med att fråga! Mvh Andy | |
|
Sökt här på forumet? finns en del. 628csi |
|
|
Tjena! jag har inte riktigt koll på de där.. men äe det inte så att man ska "lura" boxen? för då kan du byta box till en box som hade varit på en motor med manuell låda? men som sagt så har jag inte riktig koll och kan deffenitiv ha fel:P |
|
|
Jag har bytat allt från en automatare till manuell, box rubbet! Jag får la se om den startar i helgen. Mvh andy |
|
|
Jag tror att du behöva koppla ihop de kablar som går ner till givaren av växellägena på automatlådan så att neutral läget lyser i kombi instrumentet. Men du har kanske bytt även dom delarna. Mvh. Fredrik Hägerstrand |
|
| Hej fredrik, vet du hur den kablen ser ut? "Kopplingen" | |
|
Nilsson. Hur går det?? har du haft det magiska ögonblicket och vridit på nyckeln ännu?? Jag är så nyfiken för jag vet hur kul det är. Mvh Jonas B. |
|
| Tja brynet! Nej det ögonblicket kommer nästa helg! :) Hoppas allt leker bra! | |
|
Hej. Nilsson. Kontakten som styr växelläges indikatorn sitter ovanpå växellådan innuti bilen, dvs under spak kulissen. sladden kommer från kabel stammen vid tempraturreglagen under mittkonsollen har jag för mig. Det som händer om den inte är ikopplad vid växelspaken är i alla fall att tändningen slås på men att startmotorn inte arbetar, och indikatorlampan inte lyser. Mvh. F.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.