AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
960

Äntligen en BMW :)

Jo
53
Jontston
Bmw 520d Touring -17
NU har jag hämtat ut min bil (ok igår fredag). HAr letat ett tag, och har valt mellan en 1 serie och en 3 serie. Det blev en 325 -06 med 6200 mil på mätaren. Den har Dynamic, Advantage och Comfortpaket, egentligen all utrustning utom Nav och sollucka. En ägare innan, den va i sjukt fint skick (tycker jag :) ) Vilken känsla att gå till BMW återförsäljaren och hämta ut sin EGEN bil.
Bilen är av färgen grafitmetallic, 17", 16" vinterdäck, auto dragkrok (häftig finess) sen takräcken om man behöver de ngn gång. Ska försöka lägga upp bilder snart. Provade nga 1 serie dieslar, men ljudet från motorn, sportigheten och komforten var oslagbar i 3:an. Blev "kär" på nytt :)
Ville bara skriva av mig lite, ska ut snart och köra lite igen..

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Gratulerar! Du kommer med all sannolikhet vara mycket nöjd lång tid framöver.
Det är bara att gratulera och önska dig all lycka med din nya bil. Och så fäller jag några tårar över att själv fortfarande tvingas köra "ringarana". Är det ingen som köper bilar i det här landet längre?!?

Vorsprung durch freude am fahren
Jo
53
Jontston
Bmw 520d Touring -17
Tackar :)
Vilken bil, framförallt vilken väghållning. Har sommardäcken på redan, så de gör ju ine saken sämre :) Ska försöka lära mig alla finesser nu idag, de här att man kan programera in speciella insällningar för varje enskild nyckel.
Nu sier de RTF däck på bilen, hur mycket skillnad gör de med vanliga, och vad skulle de kosta att byta till ett par vanliga? Annars är jag helnöjd, gillar färgen mer och mer. Grafit metallic, bilen är ju oxå Mr Cap behnadlad.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Grattis till de fina bilen.

Låter som du kommer att få mycket nöje och många fina mil framför dig.

Har ingen egen erfarenhet av RTF, min är för "gammal" för sånt men om du söker här på forumet lär du få några stunders läsning och de flesta är inte positiva. Om du ändå ska byta lär du byta till vanliga däck för det blir visst en väsentligt skillnad till det bättre.

Fast läs och bilda dig en egen uppfattning.

MYCKET NÖJE :-)

Niklas

Fransosen
bara att gratulera.. en myvket fin bil du skaffat dig.. upp med lite bilder :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.