AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.546

Trasig lamdason, känns Som -50hk

E30_320i
Hej...

när det gammal avgassystemet skulle bytas mot nytt, Så gick lambdasonden Sönder, o haft renovering på topp, så haft den av o så. men nu när den är i hopa så, utan lamdba med igen pluggat hål, med en lambda som ej funkar, Men bilen känns som de fattas typ 50hk, o att det inte finns riktgti drag i den, plus att den Ryker som fan avgaser från avgasystemet, Kan detta verkligen ha med lambda sonden att göra.. för den som sitter på är kablarna klippta på..

Vad brukar lambdan göra för något fenomen om den ej Funkar, e de som jag förklarar att den inte ger fullt register o så,, Eller hur brukar den bete sig när den e sönder... ???

Bilen E30 325 Toruring 89a

Mvh
Gizzmo89
Om ej lamdan sitter där får ju styrenheten ingen signal om vad som behövs rättas till i bränsleförhållandet och då kan du få helt fel bränslemängd in i motorn.. Iochmed din bil ryker mycket så verkar det gå alldeles för fett.. Mitt Råd: Sätt dit en fungerade Lamdasond! Den sitter där av en anledning ;) kostar ej mycket på en skrot...( om du har tur att få av den )

Äkta kärlek växer inte på träd... Den byggs i Tyskland
--BMW--
E30_320i
Köper ej Gammal,. Utan beställt ny.. hehe

Jo jag vet Funktionen med den, men kan lambdan göra att det känns som den tappat 50hk mm, hehe.. Om ni förstår..

Jo den va Relatift lätt o få av... Hoppas på det e de som e felet nu..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.