|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 540 e39 -98 som har rullat 22900 mil. Lekte lite på motor vägen härom dagen.(kan inte till låta mig själv att bli från åkt av en volvo.) Men när volvon var från åkt och jag lagt mig i 120km/h igen men det tog det bara 2-3 minuter innan bilen tappade farten. Jag trodde att farthållaren fått spelet och gasade manuellt då jag fick upp farten något men då skuttade bilen till ett par gånger för att sedan dö helt (kändes som att köra soppa torsk) och blev ståendes i vägrenen. Vet inte vad som hänt och har inte hunnit kolla på felet än, och den startar inte , inte ens i närheten. Men vid vägrenen kollade jag på kam kedjan som man kan se till ena toppen genom olje locket, där syntes inget fel. Och motstånd finns när start motorn går, och inga konstiga ljud, läckage, eller olje/vatten blandning. Har någon en idè om vad felet kan vara? Soppa pump? Tändning? Tacksam för svar! | |
|
Hade exakt samma problem med min ! Då byttes bräslepumpen luftmasse mätaren men inget av det var felet pratade då med en kille på englunds i luleå och det vissade sig att det var en lödning till tank armaturen som gått ! Den sitter bakom baksätet ! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag gissar också på bränslepumpen eller dess anslutningar, är lite typiskt sådant fenomen och inte ovanligt runt det miltalet på en 540. Billigast är nog micro de säljer original Pierburgpump utan plastkråset runt omkring för 11-1200kr. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej igen, Nu har jag inte kollat på den än men lödning till tank armaturen, vad är det mer exakt? Och var sitter soppa pumpen? |
|
|
pumpen sitter under baksätet på högra sidan mvh |
|
|
Min stannade med, lödning på tankamaturen hade lossnat, en riktig fin kallödning från fabrik, man blir mörkrädd när man ser kabeldragningarna på E39an. |
|
|
Hittade en kabel på vid pumpen som va av, jo man blir som sagt mörkrädd av kabeldragningen. Men nu funkar iallafall pumpen igen, MEN nu har jag ingen ström till pumpen när jag mäter med tändningen påslagen? Kollat säkringar men hittar inget. Vet någon vad detta beror på? |
|
|
Försök att mäta hela kabeln, kan vara brott på den inuti höljet. |
|
|
Har nu lokaliserat problemet, hade för dålig kräm i batteriet efter att ha stått med tändningen på för länge under alla försök så relät slog inte till. Lite klantigt men nu löst:) Nu går den som en klocka igen och tack igen för all hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.