|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån här som vet om man måste göra några modifieringar i bakre hjulhuset för att få plats med hartges 21" fälgar på en m5 e60, fått lite dubbla budskap via diverse sidor på nätet. | |
|
Nu är det en 13-14 år sedan, på den tiden Bilmodecenter i Göteborg sålde Hartge i Sverige och jag undrade då om Hartge Classic i 19" passade utan modifieringar på E36. Deras säljare, Ulf Wikenfors, visste då mycket om Hartge och han sa att rekomenderar Hartge en fälg till en viss modell så behöver inga hjulhus modifieras. Däremot kan det bli tal om att montera styrbegränsare på vissa bilar när det gäller vissa dimensioner. Hartge är inget dussinmärke och rekomenderar de 21" till M5 E60 på sin hemsida så kan jag inte tänka mig att man måste valsa. Kolla hemsidan och maila dem för säkerhets skull. mvh Leif |
|
| Såsom jag har förstått det behöver man endast valsa skärmkant och eventuellt kapa i innerskärmar på vanliga E60 för att få plats med original Hartge Classic 2. ET på de fälgarna är gjorda speciellt för just M-modellen och ska därför inte medför kapning/valsning. Dvs bra för dig, dåligt för mig :) | |
|
Enligt Hartges hemsida så är det endast M5 av sedanmodell (E60) av alla 5-serie man rekomenderar 21" Classic 2 till och då med nedanstående "requirements": 3 - Reworking the bumper panelling in the region of the wheel arch. 10 - Only in conjunction with a spacer on each side of the front axle. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.