AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.282

Finns det BMW med Emblem inristat i säten (nackstöd)

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som rubriken lyder, jag har nog aldrig sett en BMW som har BMW-emblem inristat i säten. Det är ju otrolgit snyggt, Aston Martin, Ferrari, Corvette, Alfa Romeo etc kör med det på vissa bilar, varför gör inte BMW det?

Beautiful Münich Woman
BMW
M bilarna har ett "///M" i nackstöden (åtminstone min förra M3 e46a).

mvh

Carl
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Nu handlar det ju knappast om just "inristat", utan det handlar om att man med ett verktyg (stämpel) pressar in märket i skinnet. Det heter prägling.

Eller så syr man in märket med dekorativ tråd i olika färger, vilket heter brodyr.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Dr Tinnitus//

Ok, prägling då. :)

k1mzo//

Men då får du BMW märket i bakhuvudet. :)

Beautiful Münich Woman
BMW
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Grodan! Men vi kanske har bra självkänsla utan att vi ska gå runt med ett emblem i bakhuvudet för att visa att vi kör premium! Det räcker väl med att jag har en liten nyckelring för 300 spänn ;D
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nu syftade jag mer på lite dyrare Bimmers än en 325 eller 330. Kanske en M6'a med sådana säten?

Beautiful Münich Woman
BMW
Se brunofarare's post, M6 är en M-bil och har således M-loggan i nackstödet på framstolarna. Enligt min högst personliga åsikt finns det inget BMW-emblem/text som är tillräckligt snygg för att passa för pressning i nackstöd. M-loggan är däremot en helt annan femma.
För bilar med tygklädsel kan man om man så önskar köpa broderat tygmärke och själv ( HUSTRUN ) sy dit på lämpligt ställe Lät sy dit ett M- märke på en svart recaro skalstol som jag hade i sportevon, såg för den oinvigde ut som en originalstol från Motorsport. Att själv prägla skinnklädsel skulle jag inte ge mig in på, förstör nog mer än pryder. Om du promt vill ha nåt märke på nackskydden i skinn för att trivas, föreslår att jag du låter göra ett par vita tygöverdrag som du kan sätta ett broderat märke på, är dessutom lätta att avlägsna om du tröttnar eller inte blir nöjd./ Badge engineering
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.