|
|
|
|---|---|
| Hej! Någon på forumet som har erfarenheter av mercedes a klass generation 1, tillv från 1997-2004? | |
|
Frugans farsa har en sådan . Har kört den ett par gånger och jag kan bara säga att jag gillade den inte. Satt inte bra och tyckte att a stolparna skymde för mycke av sikten. Men han verkar vara nöjd med den , bortsätt från att han har hafft problem med bromsarna tvungen att byta oken mm och hjulllager. För att byta lampor fram måste du nästan skruva av framhjulet öppnar en lucka i innerskärmen för att komma åt inget man gör ute en kall vinterdag med hjulhuset fullt av is.. |
|
|
Med tanke på hur många som åker omkring enögda på våra vägar verkar det vara så på var och varannan bil.... ;-) Med vänliga hälsningar Erik Nyström |
|
| Är det den som kallas Vältklasse? ;) | |
| har kört en sådan och var helt ok men gillade inte växellådan.. annars ska väl rost vara ett problem | |
|
Jag har kört ett par sådana som hyrbilar och var inte särskilt imponerad. Skulle inte vilja lägga pengar på en sådan Däremot ägde jag en 2007:a A200 CDI ett tag med variomatic och den generationen 05-09 är STOR skillnad på jämfört med den första och den kan jag rekommendera |
|
| Brorsan hade en a190. Helt ok bil, komfort och prestanda som duger, skön känsla av att sitta lite högre än övriga. Ganska mycket bil för pengarna. Dock inget om man är familj och behöver lastutrymme. | |
| Tack för dessa synpunkter. Är även denna modell drabbad av mercedes rostproblem? | |
| Japp, M-B använde kina-plåt på nästan alla modeller från -99 till 200?. | |
|
Har en A140 -00 till vardags. Nöjd med den, åker tyst och bra. Gott och sitta högt. Min har samma problem som alla andra: Rostar... Drar ca 0,65 l/mil. Bor på "Landsbygden" Ingen raket med mopedmotorn i men inget jag lider av. |
|
|
Jag känner en som har en A-klass diesel med automatlåda... Den har haft problem med att bilen stannade plötsligt, det var en ärgad kontakt till oljevarningssystemet(tryck/nivå)...lossade den en smula o tryckte dit den igen sedan så fungerade det(trångt som f-n var det, men det gick tydligen hyfsat att få dit den).. Sedan så är det "livsviktigt" att ha rätt oljenivå i automatlådan, han köpte denna bil med ett automatlådefel som "kom o gick" dvs den gick in i "limp home mode" lite nu och då, det visade sig att oljemängden ej var tillräcklig i lådan...fyllde upp till rätt nivå och sedan dess går den klockrent! Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.