AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.628

Röd varningslampa har tänts, E36

so
28
soren_h
BMW 318 -97 E36 Touring
En röd varningslampa, en ring med streckade böjar runt, har tänts. För ett år sedan bytte jag belägg fram och slitagevarningskontakt på ena sidan. Jag vill minnas att det var okej på den andra sidan. Kan det varna för nåt annat? Sitter det slitagevarnare bak också? Jag har sett att det finns några ABS-givare som reservdel, brukar dessa krångla, hur felsöker jag detta?
Sitter slitagevarnare vänster fram och höger bak.

///Micke
Min cabrio Länk
so
28
soren_h
BMW 318 -97 E36 Touring
Tackar, det var slitagevarnaren fram som felade. Den var dock inte nedsliten, den hade lossnat och kabeln hade gått av precis innan själva kontakten. Men med lite lödtenn och fin-lir gick det att lösa. Jag fattar dock inte varför den hoppat ur sitt läge.
ge
22
gehrke
BMW 325I -92
samma lampa har tänds på min 325i 92a men inga belägg är dåliga o den har bara ståt i ett garage vad kan vara fel ???
vet inte riktigt vilka kablar man ska kolla på ???

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
De sladdar som går till beläggen...

ge
22
gehrke
BMW 325I -92
okje tack =)
ge
22
gehrke
BMW 325I -92
går det o koppla bort dom på någe vis ^????
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Jadå, men då kommer det bara att fortsätta klaga i diagnostiken =) Köp nya och byt, eller kolla så sladdarna inte är slitna. Kostar inte många kronor !

so
28
soren_h
BMW 318 -97 E36 Touring
Till "gerhrke". Jag vet att den lampan även är en varningslampa för "låg nivå i bromsvätskebehållaren". Kolla den.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
eller kortslut kablarna så slutar den varna och tjafsa.
ge
22
gehrke
BMW 325I -92
tack för alla tips ska ut o fixa det ikväll =)
se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Dum fråga men det är bara att löda ihop kablarna så slutar den gnälla?
Smidigast är att låta den vara kvar, men du kan lossa den från bromsklossen och snurra ihop den. sedan ett Buntband (plastband) runt den så den bara hänger vid sidan om, så den inte kasar i marken eller kan fastna i hjulet.

Men sedan får du kolla klossarna själv. Gjorde själv detta för jag tröttna på att behöva köpa nya kontakter (168:-) på Bmw.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.