|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Den tråden kanske är värd att vakna till liv. Minns det ganska väl hur bara ett fåtal personer på detta forum som tyckte se sig en fördel med att BMW köper Volvo. Nu verkar det väl inte bli så utan det är väl kinesiska intressen som tar över. Synd att Volvo har så tråkiga motorer, hade det suttit en BMW sexa i nya V70 hade jag nog köpt den. Men det är väl att svära i kyrkan att föreslå en sån sak :-) |
|
|
Med tanke på dom resurserna som finns oss Volvo för tiden tycker jag att nya Dieseln är imponerande. Halmstaden,jag känner mig mycket trygg i min E60. Blaikarn,om du inte märkt detta än.Så är det mer regel än undantag att diskusioner här på A.P. tar en avstickare från ämnet. :-) |
|
|
Har alltid gillat Volvo men det är nåt som inte riktigt stämmer när man vill ha det "roligt" bakom ratten, alltså körglädje. Och det är inte så att säkert måste vara tråkigt, tvärtom. Hade en V70 T5 som firmabil ett tag men det är inte mycke den bilen har som utstrålat körglädje. Halva bilen svajar när man svänger, åker nästan rakt fram när man svänger "aktivt". Men som bruksbil så va den utmärkt, mer än så faktiskt. Men som sagt, inget som jag hade någon som helst glädje av. Det har jag till och med i min 750ial från 90-talet och den väger 2,2 ton och är över 5 meter lång. Nu drog jag iväg på nåt helt annat men så känner jag. För övrigt är det inte så klokt att stirra på siffror. |
|
|
Jag förstår inte hur man kan bortse från gångkultur som när en turbofyra jämförs med en stor sugsexa. Bara effekt och förbrukning jämförs, en motor förmedlar så mycket mer. Volvo har i varje fall den goda smaken att erbjuda 5 cylindrar, ja snart Audi också. Visst, uppskattas en turbofyra så har den naturligtvis ett existensberättigande. Jag hoppas innerligt att BMW fortsätter med sexorna även om de absolut måste turbobestyckas. |
|
| Ja, om BMW slutar med sexorna så har nog helvetet frusit till is först och det va mig. | |
|
Länk Klassledande! |
|
| Jag tar gärna en sådan motor i en 5-serie. | |
| Helt rätt i tiden :) | |
|
XM...lite Citroën ha ha ha, vill ha en blå! The way we see the problem is the problem. |
|
| Suvar med M motor, nä vart är BMW påväg nu? | |
| coldhex...kan hålla med dig där, att det vore bättre att trycka ner den i kanske 3serien. | |
| Notera höljden på V8 motorn med de toppmonterade turboaggregaten. | |
| Höjden skall det vara, grr på mig. | |
|
Ok...kanske dax för scoopens comeback...haha ps...då får man ju lite luffarturbo på köpet |
|
|
"Jag förstår inte hur man kan bortse från gångkultur som när en turbofyra jämförs med en stor sugsexa." Efter ha kört en del Audi A4 2.0 TFSI med 180hk så måste jag dock säga att Audis nya fyra går väldigt jämnt och fint. Man ska pressa den riktigt hårt innan den börjar klaga. Var nere på 1100 varv på 5:an utan några som helst protester. Dessutom går den väldigt tyst. Önskar nästan att BMW kunde sätta den motorn i 3-serien. |
|
|
Nja, jag köper inte alls det där att en fyra skulle kunna gå lika fint som en sexa. Med påkostade (mjuka) motorupphängningar kan man förvisso trolla bort en hel del vibrationer. Med mjuka upphängningar kommer också en del tråkiga effekter som känslan av ett löst drivpaket. Sannolikt fungerar det tillfredsställande till 'normalbilisten' men vid aktiv körning brukar det lösa drivpaketet ge sig till känna på ett eller annat sätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.