|
|
|
|---|---|
mag |
något speciellt att tänka på ? Tectyla en massa antar jag ? Något som brukar krångla ? Hur får man lättast bort den gammla tanken ? Tacksam för tipps //Magnus |
|
Det är inga större mek problem med att byta tanken, oftast är det stora problemet sönder rostade bultar, men det gäller det mesta när bilen börjar bli med åren. Ett tips är, annvänd skyddsglasögon! All skit har en viss tendens att trilla rak ner i ögonen när man ligger under bilen och skruvar, fråga mig inte varför...:-) MVH Pelle cs4605 |
|
|
risk för en dusch finns också! Sätt tex en liten skruvtving på bensinslangen från tanken till pump/motor, så blir den skvätt som rinner ut inte så stor. Och ha nya slangklämmor i beredskap när duska monter tillbaka, dom gamla brukar vara vissna så dom går sönder när man plockar bort. Litet byte av slangar kan också vara aktuellt, när ändå allt ändå är isärplockat. Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
mag |
Tackar och bockar. Var nere vid bilen och bytte kontakten för Hastighetes mätaren (funkade inte ändå :( ). Och när jag plockat ner den bakre ljuddämparen tänkte jag att det är lika bra att börja riva tanken, inga konstigheter alls änså länge, förutom sönder rostade skruvar och bultarna för värmeskyddet (?) mot avgassystemet gick inte att få loss, kanske borde köpa en ny sån plåt. En bult som höll upp tanken gick av också tyvärr. Tänkte passa på och tectyla lite på valda platser, så imorgon blir det till o cyckla o handla slangklämmor mm. //Magnus |
mag |
Gick ganska bra att få bort tanken. Tankmätaren såg dock inte så rolig ut på toppen, hoppas den funkar ändå samt röret från förpumpen var trasigt men det går nog ändå, dubbla slangklämmor o hålla tummarna. Frågan är ju varför man alltid glömmer glasögon när man ligger under bilen (inte så farligt denna gång dock) jag har dessutom långt hår (ett par veckor till) och glömmer alltid hårband ruggit jobbigt. Nu är det bara hoppas att man får ihop det igen imorgon och kommer ihåg glasögon + hårband :) //Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.