AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
704

BMW 525 92 bluddrar vid hastigt gaspådrag

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
min 525 bluddrar om man varvar hastigt på tomgång som att den inte går på alla. Varvar man sakta går den klokt. kan även bluddra om man kör i låg fart o sen ska acca upp då blir de några ryck innan den går jämnt igen

tog idag loss alla tändspolar för att kolla att de var torrt i tändstifts brunnarna o de var de iallafall

Vad kan de vara någon av tändspolarna?

Mvh fredrik
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ingen som vet något kan få tag på 6 beggade för 600kr=100 kr styck rätt billigt.
Bilen går ju dock perfekt på tomgång samt på varv. Men att de bluddrar tänkte jag att de kan ju vara att en tändspole är lite dålig o inte hänger med riktigt
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
har nu beställt tid för felsökning på bmw verksaden nästa vecka enklare än o bara gissa en massa o byta.
st
55
stugan66
520i-93(såld),Volvo 745-90,Chevrolet Corvette C5-99, 523iA Touring-06
Hej Fredde,min 520-93 hade samma symptom+ojämn tomgång och olja i ett stifthål,torkade rent hål och rengjorde tändspolen,tyckte tändstiften var okej men bilen gick inte bättre,körde en vecka(torrt i stifthålen)Jag bytte då ventilkåpspackningarna och även stiften(stor skillnad när man jämförde nya och de gamla stiften,de var slitna)och nu går bilen bra igen.Hoppas det ordnar sig för dig.Mvh Mikael

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Ok kan ju pröva me vet ju ej när de var bytta senast.

Dock köpte ja dessa spolar ändå

så köpte ja en hemma diagnos utrustning igår
kan vara bra o ha då jag en annan bmw den passar till också
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.