AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.347

Gul motor lampa tändes igår, Bmw 325i E46 2001

Hej...
Har haft in bilen på rep, dem har lacka hela spoilern fram samt höger framskärm, sen igår då jag var påväg hem så tändes den gula motor lampan då jag körde landsvägkörning. Kände inte någon skilland på motor effekten, bilen svarade som vanligt osv. någon som har nått tips? kan dem kommit åt någon kabel vid demontering av front eller skärm? /mvh en orolig förare
Ki
123
Kimze
E61 525i -05
Kolla oljenivån i motorn, kanske dax för oljeservice?

gul lampa = oljenivå
röd lampa = oljetryck

okej men det är den gula lampan som ser ut som en motor sen i handboken står det "försämrat avgas värde"
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Jag åkte på att byta Lamdasonden när min motorlampa tändes.
Det var redan efter 1200 mil på min -06,a.
Det gick på garantin men priset för Lamdan var 280 spänn.

\Matsh
Okej men min har gått kring 12000 nu :) men läste att det kan vara massa annat. men jag menar, kan inte lackerings firman kommit åt något då dem demonterade?
st
39
staffan80
318is coupe -94
330i sedan -02
Hej

Gula motorlampan kan nog tyda på en himla massa men jag hade det problemet när jag tankade bensin på en semester i skåne. Preem macken i Ystad hade 1 kr rabatt på soppan! Det lär ju varit ren skitbensin jag fick, för motorlampan tändes 1 mil efter jag tankat.

När jag kom hem igen tankade jag på nytt och lampan slocknade :=)

Har bilen stått länge hos lackeraren? kan ju vara lite kondens i tanken.
ja nu har ju jag varit borta i två veckor så man kan ju säga att den stått iaf 12dagar hos han då. men ska jag testa tanka fullt? :o
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Det enlkaste är nog att kolla att alla slangar/sladdar sitter där dom skall.

\Matsh
sant! men sen så hade jag halv tank i bilen, men det kanske kan bli kondens iaf. nåja ska gp ut och "jucka" i lite slacka och se, men vad ska jag kolla på speciellt?
kan man hälla i k-skydd för att få bort kondensen om det är nu äre?
Okej boys, ringde bmw idag och sikken tur jag hade fick tid direkt, så nu är problemet fixat! men iaf det var "gummibälgen" till insuget som var trasigt. kosta 1600med jobb och allt att fixa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.