|
|
|
|---|---|
|
Idag bytte jag brommsskivor och beläg runt om, har luftat runt om oxo. Sen efter jag var färdig så skulle jag testa bilen på motorvägen i hög hastighet, vid inbromsning i 200 så drar den åt vänster ORDENTLIGT, och vid tillåtna hastigheter så som 120 så drar den lite mindre men det käns och det kan jag inte åka med! Det var bra med gammla bromsar... Vad är felet? Vilken sida som felet ligger i om den drar åt vänster? | |
| Du borde ha högre bromsverkan på vänstersidan än högersidan. | |
|
vad ska jag göra åt saken? ska jag lufta mer på höger sidan? |
|
|
Du ska överhuvudtaget inte bromsa så hårt genast efter bytet. Klossarna skall slitas in ett par mil först med "normal" körning. Sannolikt är inte anliggningsytan mellan kloss och skiva optimal ännu varför bromsverkan kan skilja lite. Borde bli lite bättre efter ett tag. |
|
| Ja hoppas det, för jag har ju besiktning om ett par dagar, bara de inte skriver otilrecklig bromsverkan. | |
Gemini__ |
Du har inte haft några problem med kärvande ok tidigare? "Motionerade" du dem vid bromsbytet? Varför luftade du oken? Kan du inte ha missat något där månntro? Lär bli ombesiktning vid ojämn bromsverkan. Fick nyligen nedslag för detta på E38:an, där var det dock slitna belägg som var orsaken. Blev bra efter byte. Hoppas det löser sig. Mvh: Thomas |
|
jag luftade för att få bort gammalt olja som har samlats inne i okarna, jag "motionerade" bromsokskolvarna (körde de fram och tillbacka nägra gånger, så det ska inte vara något problem me de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.