|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag är sugen på att köpa en fyrpipigt sportavagas till min 535a -00. Jag undrar om ni kanske har några tips? ang ljud och hyffsat pris. Hälsningar Daniel | |
|
Du menar samma som M5E39 har? Isåfall rekommenderar jag Ebay.de där det är några noname märken som erbjuder det jag tror du frågar efter. Ska du ha det riktigt bra måste du byta reservhjulsbalja vilket innefattar en hel del svetsjobb. M V H Stephan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Alternativ ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Blir ju bara monoljud...) Som att koppla ihop högtalarkablarna efter förstärkaren och sedan grena till två högtalare igen... Fusk! Separata avlopp från varje cylinderbank skall det vara, hela vägen bak...) FP |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
folke: Jag har hört den !! Den låter precis som det ska. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har fyra pipor med racekatt ifrån Hamann. Funkar och låter helt underbart. Dock inhannlat i tyskland är ja rädd :( Länk Mvh Carl |
|
|
Hasso: Visst låter det helt OK. Men i mono...) FP |
|
| Tack för alla svar. Jag ska köpa mitt rör från amotek.se. Där har dom ett rostfritt som man får välja ändrör till. Tänkte ha ett 4" utblås och 1 pipa på varje sida. Så ser den inte ut som en m5 när den inte är en. Mvh Daniel | |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Folke. Kolla igenom allt så ser du att det är separat, förutom X röret. Om du inte kollade igenom allt så visar han längre ner på sidan iaf att han delat med en vägg i röret längst bak. Så jag tror inte det är monoljud som du kallar det. Dom flesta har ju antingen H rör eller X rör som jag har sett iaf. Men du har ju kanske inte V8 så du kanske är lite avis? .... :P *hihi* |
|
Visst allt är delat men ändå hopkopplat i X-röret... Nu är ju BMW:s V8 rätt kultiverad i gången jämfört med jänkejärnen men ljudet med helt separerade pipor bakom en jänkare är inte riktigt jämförbart. Helst skall det vara en tidig Ford sidventilare, lätt uppskrämd med lite Edelbrockprylar och låg tomgång...) De som upplevt detta vet vad jag menar. Annat trevligt och 4-kanaligt är t.ex i akterspegeln på en Riva eller annat med ett par bigblock, måttligt dämpade med 4 separata pipor ut, en från varje cylinderbank. Riktiga ljudfreak föredrar som bekant ordentlig surround idag på sin hemmabio och annat, och lyssnar helst till separata pipor från varje cylinder, typ dragsters, t-pullers osv. Hopkopplade rör är och förblir mono...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.