|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara fråga vad det är för ytterligare komponenter (med undantag av slangar och rör) jag behöver för min turbokonvertering? Följande komponenter finns eller är införskaffade men ej levererade: Turboaggregat (Saab 9000 Turbo) Wastegate (Saab 9000 Turbo) Intercooler (Volvo 940 Turbo) Dumpventil (Saab 9000 Turbo) 6 x Spridare (BMW 325) 2 x Kallstartspridare (Saab 9000 Turbo) Turbo/Grenrörsadapter (specialtillverkad) Turbopackning (Saab 9000 Turbo) Grenrörspackning (BMW 323) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci | |
|
En tryckvakt kanske? Så kallstartspridarna vet när dom ska öppna. Finns på Saab turbo dom med 528 TIC Ja[] Nej[] Kanske?[x] |
|
|
Japp, en tryckvakt har jag tänkt skaffa, men eftersom jag ännu inte har någon eller ens har någon på ingång. Det verkar som om de tydligen är ganska svåra att få tag på (begagnade) här i Jönköping. På bilskrotarna säger de att de inte ens hinner lagerföra dem innan de säljs. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
En lite kraftigare bränsletrycksregulator skulle väl kanske inte va fel heller, budgetalternativ: pressa ihop den gamla lite. ev kan du ta en från en saab 9k turbo, dom borde inte va så dyra på skroten men jag är dock inte helt säker på att dom passar 528 TIC Ja[] Nej[] Kanske?[x] |
|
MIRRE75 |
Alecci: I stället för tryckvakten, använd oljetrycksgivare! Inte ställbar men den slår till vid ca 0,3 bar! -Hellre gammal och risig, men betald, än ny........- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.