AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
721

Konstigt ljud från motorn...

Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Hej gott folk, har en 330ci -03 å har alldrig upplevt det här tidigare. Idag när jag öppnade huven på bilen med motorn igång så lät de väldigt mycket från "ventilerna" om de nu är dom...ska inte dom ställa in sig själva?? Bilen har inte gått mer än 7000 mil så tyckte att de här kändes oroväckande...har nån kunnig själ nåt förslag vad det kan vara?? Det var liksom ett skramlande/tickande ljud...
Tack på förhand...
fr
30
freddebmw
e30 318is -91
528 turing -97
prova byt olja till den bmw rekomonderar brukar gå till sig då en polare hadde samma problem han hadde snålat och köpt någon billig olja och bytt själv och efter ca 1 månad började den ticka lite på tryckarna då byte vi till en bmw olja då gick det till sig efter typ 1 mil

Visa användare
45
Ankan343
320 D -13
Bilen är nyservad så det är inge fel på den. Men Jag har kollat lite mer å det är tydligen ett litet stag som går in i tomgångsmotorn som ligger å vibrerar bara men hur man fixar de har jag ingen aning om....lär väl lämna in den antagligen...skönt att de inte va nå värre i alla fall!!!
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hej.
Kolla denna länk.

Länk

Mvh
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Passo222: länken du postade handlar inte om samma motor och berör främst BMWs 2,5 liter sexor tillverkade första halvåret 2006.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
sry :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.