AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
42.411

Lyxfällan: Alla som kör BMW blir ruinerade!

Sida 8 av 8
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag vet inte riktigt, vilken effekt kan det tänkas ha för de (oss) som vet att det bara är en myt?
marin849, vi vet att det är en myt och vågar därför välja BMW (nya som begagnade). Om fler visste att detta är en myt skulle fler välja BMW, vilket driver upp begbilspriserna och fördyrar vår nästa BMW mer än vad extra vi kan få ut för den vi säljer. Detta givet att man byter till något dyrare än man redan har, vilket är vanligt.

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Lasse I:
Ja, men de inledde ändå inte med att säga att hon hade en "dyr Suzuki", trots att den drar 1 l/mil LANDSVÄG (enligt tillverkaren) och kostar 7000 kr/år (för mig - landsort+garage) att helförsäkra. I de 60000 kronorna ingick 12000 kr parkeringsböter så utan dem var bilens årskostnad 48000 kr. Mycket rimligt om hon kör 2000 mil/år samt lagar och servar bilen en gång om året.

marin849:
Effekten du frågar efter yttrar sig i att folk rackar ned på märket, ifrågasätter hur man kan ha råd, ifrågasätter hur man kan vilja förknippas med märket, vägrar släppa förbi en om de kör saktare än fartbegränsningen och man vill köra om, drar nyckelmärken i lacken, slår upp sin egen rostiga saab-dörr så det blir en bula... Du vet - det vanliga Jantelagsbeteendet som är starkare ju färre invånare orten har. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ma
7.450
marin849
bavega: Detta gäller gynnar ju bara begköpare. Förstagångsköparna får se andrahandsvärdet rasa, inte mig emot iofs. :) Eller förresten BMW har ju bra andrahandsvärde från 1:a till 2:a ägaren. Det är snarare från 2-3 eller 3-4 som det sjunker.

esadh: Ungefär ALLT man gärna slipper förknippas med eller råka ut för rabblar du upp. :)

PS. Det tog ca en månad innan första dörrmärket var på plats på MIN NYA NYLACKADE DÖRR trots försiktig parkeringsstrategi (sån som ibland resulterar i antingen "han är dum i huvet som parkerar så långt bort från entrén" eller "han är dum i huvet som tror han är så mycket bättre än mig och vill inte stå hos alla andra för att han kör BMW"). Fan.

ma
7.450
marin849
Går det inte att ändra topic till "Alla som kör BMW är priviligerade"
Lysande marin849, kan inte annat än hålla med dig :-)

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.